Onweerskansen Woensdag 22 juni t/m Vrijdag 24 juni 2016

Topic gezien door 48387 bezoekers
Gestart door Marsel, ma 20 jun 2016 - 09:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Svanos

Zoals het er nu uit ziet, moet ik nog een uur en kwartier wachten. En dan hopelijk een paar foto's schieten.

Omgeving Vijfhuizen NH trouwens.
Hoop dat t wat meer naar binnen afbuigt.


Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

Nelis

Flitsen en roffels te zien (en te horen) hier in Haarlem!

AFTH14

Hier in omgeving Alkmaar ook de eerste flits en geroffel!

Nelis

Lijkt ook wat meer richting land te trekken nu gelukkig.

Caps


dondertje127

Hier nog een screenshot van een filmpje van mij in Velp, op 3 juni 2016. Gemaakt met een Apple i-pad Ios. Knip en plakwerk met paint.
Was even ruimte aan het maken voor morgen om te kunnen filmen, dus vandaar.


Farid_A

Het gaat nu Hé-le-maal los in het Westland. Enorme hoosbui en enorm veel ontladingen.

Johannes96

De dreunen op de Noordzee zijn in het midden van Friesland al te horen! Schitterend geluid is dat toch van zo ver. Tja Rijnmond daar gaat het lekker! 

dondertje127

Citaat van: Johannes96 op do 23 jun 2016 - 01:52
De dreunen op de Noordzee zijn in het midden van Friesland al te horen! Schitterend geluid is dat toch van zo ver. Tja Rijnmond daar gaat het lekker!

Zo ver?
Zelf dacht ik het ook te horen maar dat lijkt mij waanzin hier in Velp, omdat ik niet eens bliksem zag. Het moet wel iets anders zijn geweest.

Mien moe zal ook wel weer wakker zijn geworden vannacht, want die woont gewoon in Rotterdam Oost. Daar waar het nu ook los gaat.




Marco uit Hangar 5

Heerhugowaard eerste flitsen en gerommel gehoord sinds 01:30 ongeveer, zojuist eerste serieuze klap onweer. Matige gestage regenval al een een uur inmiddels.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Johannes96

Citaat van: dondertje127 op do 23 jun 2016 - 01:54
Zo ver?
Zelf dacht ik het ook te horen maar dat lijkt mij waanzin hier in Velp, omdat ik niet eens bliksem zag. Het moet wel iets anders zijn geweest.

Het is toch echt zo, flitsen hier ook waar te nemen vanaf zee. Maar vanaf Velp is het wel héel ver idd.

Edit: denk dat wat ik hoorde de ontlading op Terschelling was  :P

Caps


dondertje127

Hier even een mooie 5-tal HD live cams in Rotterdam:

Live

Áls ma vandaag zou bellen krijg ik op z'n plat Rotterdams te horen: "Zo, het ging hier tekeer vannacht joh hee, werd er gewoon wakker van" :P

Johannes96

Is de verwachting dat dit gebied het overleefd zo lang op het land? Of zal het verpieteren of juist activeren

dondertje127

Gaat me tekeer daar zeg, zelfs op de cam wordt je verblind soms. Wil toch even weten hoe het er daar aan toe gaat, het is toch m'n geboortestad.
Maarja, of ik nu bij mams ben of hier, als het goed is zijn we vandaag hoe dan ook toch wel allemaal aan de beurt :)

Marco uit Hangar 5

Citaat van: Johannes96 op do 23 jun 2016 - 02:04
Is de verwachting dat dit gebied het overleefd zo lang op het land? Of zal het verpieteren of juist activeren

Ja hoor, als het zo diep in de nacht nog zo actief is haalt het Friesland ook nog wel, dit is geen onweer vanaf de grond door opwarming maar een gevecht tussen twee luchtsoorten.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

dondertje127

Ik zie het hier weerlichten werkelijk niet normaal  :o
Zelfs de hele boel licht soms op hier. Die buien zijn echt niet normaal meer... Kolere hee! Over de gehele panorama-linie zag ik er net een, dat krijg je niet eens tegelijk op video van links naar rechts geflikker.

Kijken of ik iets op video kan krijgen.

Marco uit Hangar 5

toch al een paar serieus harde klappen hier, maar niet te zien op lightningmaps.org
Marco Nierop
http://zweef.nl/


Johannes96


Powered by EzPortal