Winter discussietopic 2023/2024

Topic gezien door 118422 bezoekers
Gestart door TMCThomas, vr 01 dec 2023 - 18:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

grizzrh

Citaat van: Baksteen2005 op wo 21 feb 2024 - 19:51Wat i# de verwachting qua weer a,s zondag voor halle gld .. zijn van plan de voortuin aan te pakken tusen 10 am en 18.00 pm

www.meteociel.fr

18:00 pm bestaat niet  ;D
Doenrade, Limburg

Bacci

Citaat van: Baksteen2005 op wo 21 feb 2024 - 19:51Wat i# de verwachting qua weer a,s zondag voor halle gld .. zijn van plan de voortuin aan te pakken tusen 10 am en 18.00 pm

volgens mij verloopt die dag redelijk rustig, er kan misschien wel wat regen vallen maar niet veel.

Wat betreft Maart kan het nog alle kanten op, maar de kansen op enig winterweer zijn nihil

TMCThomas

Estofex level 2 voor morgen. Laatste runs zijn wat betreft windsnelheden niet zo heel schokkend. Toch kan het lokaal flink te keer gaan, tijdens de zwaardere buien zijn ook ver in het binnenland windstoten van meer dan 100km/u mogelijk.




Baksteen2005


dorian

Volgens de KNMI-guidance vandaag 30-50% kand op code oranje vanwege (mogelijke) storm Louis:

Wind:
Op basis van de huidige informatie en onzekerheden gaan we uit van een 30-50% kans op het halen van de code oranje-criteria voor windstoten. Voor nu volstaat daarom een code geel maar de modellen en waarnemingen worden nauwlettend gemonitord. Vanaf vanmiddag 6 Bft in de kustdistricten, in de avond toenemend naar 7-8 Bft, met mogelijk een kleinschalige 9 Bft (stormkracht). Daarbij zijn de windstoten fors; vooralsnog gaan we uit van zware windstoten boven land (75-100 km/uur) en zeer zware windstoten aan de kust (100-110 km/uur). Vrijdag neemt de wind sterk af maar blijft er wel een 6 Bft staan.

Joep

Nieuwste ICON 6 kont nu met windstoten van rond de 120 km per uur voor noord NL  op de Wadden nog zwaardere windstoten mogelijk


Lothiriel

Code oranje in grootste deel van België door KMI

Ik kreeg zelfs een BE-alert van de gouverneur om bossen te vermijden  :P
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Der RoX

Ben een paar daagjes in Parijs. Net en gistermiddag bakken met regen gehad.
WiNtEr!!11!1!@

olivetomato

Citaat van: Der RoX op do 22 feb 2024 - 15:31Ben een paar daagjes in Parijs. Net en gistermiddag bakken met regen gehad.

Pleuris Pluie  ;D

Ik heb net een week Kreta geboekt (april). Hopen dat ik dan een weekje zon en aangename temperaturen heb.
Shine on you crazy Diamond

Jenkie

Code oranje voor wind in Overijssel... dat zie je niet veel.

Der RoX

CiteerHopen dat ik dan een weekje zon en aangename temperaturen heb.

Kreta is meestal al redelijk in april, temperatuur gemiddeld 22 graden en regenval neemt snel af.

Geen garantie btw
WiNtEr!!11!1!@

TMCThomas


olivetomato

Nounou....bijna heel het land. Da's toch wel bijzonder.
Shine on you crazy Diamond

olivetomato

Citaat van: Der RoX op do 22 feb 2024 - 16:45Kreta is meestal al redelijk in april, temperatuur gemiddeld 22 graden en regenval neemt snel af.

Geen garantie btw

Tsja.... Het weer is een grote loterij natuurlijk  :). Ik hoop er maar op dat het inderdaad een graad of 20 is... Dan hoor je mij niet mopperen.

Ik zal het je niet kwalijk nemen als het rotweer is 8)
Shine on you crazy Diamond

Armand

Citaat van: olivetomato op do 22 feb 2024 - 16:51Nounou....bijna heel het land. Da's toch wel bijzonder.

Ja en ook best bijzonder dat Limburg niet meedoet  :P Die buienlijn boven België ziet er namelijk best fors uit en daarop kunnen flinke windstoten zitten. We gaan het zien.

Joep


Citaat van: TMCThomas op do 22 feb 2024 - 16:47Code oranje!


Op welk model is code oranje gegeven.
De laatste 12h modellen zijn volgens mij juist minder als eerst

benjamin112

Citaat van: Armand op do 22 feb 2024 - 17:32Ja en ook best bijzonder dat Limburg niet meedoet  :P Die buienlijn boven België ziet er namelijk best fors uit en daarop kunnen flinke windstoten zitten. We gaan het zien.
Bij deze dan ;)

Der RoX

Is dat ook wat we hier net in Parijs hebben gehad? Lijkt me niet, gezien het net droog is en niet heel erg waaide...
WiNtEr!!11!1!@

Joep

Ik snap de code oranje niet helmaal.
Kmmi richt zich op Harmonie toch?
Windstoten vallen mee bij Harmonie


Joep

Tot nu toe is code oranje totaal niet aan de orde.

Overigens uiterste zuidelijke puntje van Brabant windstoot van 115 km/uur.
Kaart via Meteo Belgie. Niet te zien op Kaart Weerplaza

Powered by EzPortal