Onweerskansen 1 t/m 6 juni

Topic gezien door 31684 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 31 mei 2016 - 19:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

dondertje127

Helaas geen onweer vanavond. Wel heb ik een half uurtje geleden 2 maal de wolken zien oplichten in de buienwolk die eerder nog over Nijmegen trok. Dus wederom ook vandaag een succesje met opnieuw weerlicht :)

Voor de rest genoten van een heerlijke zomerse avond, met een picknick rond etenstijd met broodjes gezond als avondeten :)
Lekker bij het water in het gras op kleedjes en natuurlijk tot de zon schuil ging achter wolken in de zon gezeten.

Zie nieuw onweer op de Noordelijke Veluwe af komen op lightningmaps. Wederom weerlicht als het meezit, en anders pech hebben voor vandaag.
Ik ga nu even opletten of ik iets kan zien.

ron12

Citaat van: jornonweer op vr 03 jun 2016 - 22:19
ja ik las het net, dit is dan weer veel minder leuk aan onweer  :-\ kijk daar boven keulen, wat een monster, als hij Limburg nog haalt.. hou men hart vast.
hier beelden https://youtube.com/watch?v=23TX2E2Jykw
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Op de Zuidelijke Veluwe bij Rozendaal is een melding van inslag op lightningmaps. Dit is een onjuiste ontlading, waar bovendien de tijd van 20:42 wordt aangeduid. Er was ook toen al helemaal niets in de buurt.

Onjuiste ontlading en ik denk dat dit een storingkje of een echo is.

Gerard1995

Jeeeuj.. Weerlicht is waargenomen hier van de bui nabij Heerde/Wezep 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Martijn1978

Citaat van: dondertje127 op vr 03 jun 2016 - 23:03
Op de Zuidelijke Veluwe bij Rozendaal is een melding van inslag op lightningmaps. Dit is een onjuiste ontlading, waar bovendien de tijd van 20:42 wordt aangeduid.

Dat is de UTC tijd. Voor onze tijd moet je daar 2 uur bij doen, dus 22.42.
Toen zat er overigens ook niets in de buurt.

dondertje127

Beste inslag op dat festival :(
Hopelijk maken ze het goed allemaal.

Net nog wel wat weerlicht vanaf de Veluwe gezien, maar nu is het te bewolkt om nog iets waar te nemen vanuit Flevoland. Mooi bui daar zeg. Ik wil ook weer. Hopelijk morgen maar vrees het niet.

dondertje127

Het is wel een nestcam, maar de donder is te horen in Almere
http://nestcam.remcouri.nl/

En Lelystad Airport is tegelijk de bliksem te zien:
http://webcam.flantuas.nl:81/view/index.shtml


Nu gaat het er nog goed op in Zuid Limburg.
Ik had het niet in de gaten maar zag het ineens. En nu zie ik het wéér-lichten (weerlichten) haha leuke woordgrap :P
Ditmaal hele felle lichtflitsen, vooral op de cam van Sittard. Best leuk om overal eens bliksem vandaan te zien komen, zo kan je je voortaan goed oriënteren welke provincie waar nou precies ligt doormiddel van bliksemradar en waar je in het echie het bliksemgeflits vandaan ziet komen :)

Kortom, ook vandaag de 4e weer iets gezien. Er is sinds de lange reeks nog geen dag voorbij gegaan zonder bliksem of donder, en ik ben de tel van de dagen achtereen al kwijt zo uit m'n hoofd.

jornonweer

ongeloofelijk, sinds vorige week vrijdag bijna elke dag onweer boven mijn hoofd, nu weeral. wie weet morgen weer? wat een week, wat een week..
Danger is real, fear is a choice.

jornonweer

zwaar onweer, wederom de straten onder water! gekkenwerk hier in belgisch limburg
Danger is real, fear is a choice.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Paspimefonic

Oooo wat zou het toch supervet zijn als wij in Gouda (Zuid-Holland) ook een lichtshow gingen krijgen :-D

TimK21

Nijmegen is wonderbaarlijk veel buiten schot gebleven. Gister weer een flink exemplaar echt nét een kilometer of 5 te zuidelijk, zo gaat het al de hele week. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, maar ik denk dat het vandaag hetzelfde liedje zal zijn, misschien heeft het iets met de Waal te maken, dat de buien Nijmegen steeds missen?
Challenge accepted!

dennis089

gisteravond tegen middernacht nog even verrast door ostgewitter :)

Armand

En alweer dat flinke temperatuurverschil... Hier nu net 15 graden en een grijze boel.

ron12

Citaat van: TimK21 op za 04 jun 2016 - 11:16
Nijmegen is wonderbaarlijk veel buiten schot gebleven. Gister weer een flink exemplaar echt nét een kilometer of 5 te zuidelijk, zo gaat het al de hele week. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, maar ik denk dat het vandaag hetzelfde liedje zal zijn, misschien heeft het iets met de Waal te maken, dat de buien Nijmegen steeds missen?
Afgelopen week toch 38 mm regen gevallen hier, en op 4 dagen onweer gehoord. Gisteren ondanks een git zwarte lucht die over kwam een paar druppels.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Citaat van: Armand op za 04 jun 2016 - 11:32
En alweer dat flinke temperatuurverschil... Hier nu net 15 graden en een grijze boel.

Haha geef mij maar die grijze boel, was echt mooi die dichte mist in de ochtend. Het is nu alweer veels te warm vind ik, bijna 25 al in het noordoosten voor het middaguur.

Neem mijn woorden terug, haha, net even in de zon, was lekker joh!  8)

Jan-Emmen

Ik kijk altijd wat hier geschreven wordt en naar de modellen die onweer voorspellen.
Zijn er hier ook mensen die kijken naar de modellen en achteraf gaan bekijken welke modellen de beste voorspelling gaf?
En zo niet, welke voorspelling er faliekant naast zat of een afwijking heeft van x-aantal km's.

Ik ben hier wel benieuwd naar omdat er vaak onweersvoorspellingen gedaan worden, b.v. door het KNMI of in de weerpraatjes van Meteo-consult die niet uitkomen voor bepaalde gebieden. Dit is al jaren zo, en natuurlijk valt het weer moeilijk te voorspellen maar met de technologie en de wetenschap zou het toch vooruit moeten gaan. Krijg nu een beetje het idee alsof je zelf maar moet gaan nowcasten om uit te vinden of jouw gebied een treffer gaat krijgen of niet.

ron12

Citaat van: Bacci op za 04 jun 2016 - 11:40
Haha geef mij maar die grijze boel, was echt mooi die dichte mist in de ochtend. Het is nu alweer veels te warm vind ik, bijna 25 al in het noordoosten voor het middaguur.

Neem mijn woorden terug, haha, net even in de zon, was lekker joh!  8)
Warmer dan in Spanje nu in het noorden
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Martijn1978

Net als vorige week op dit tijdstip, schieten nu boven de Veluwe de stapelwolken alweer de lucht in.

Bacci


Powered by EzPortal