Onweerskansen 1 t/m 6 juni

Topic gezien door 31687 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 31 mei 2016 - 19:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Oxize

Lijkt erop dat zuiden vanavond weer raak wordt.

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

zorba

Citaat van: ron12 op vr 03 jun 2016 - 10:46
Onweerskans blijft tot volgende week zondag over een week zeer hoog, met hoge temperaturen. Neerslag waardes in vele gebieden gaan dik over de records neerslag heen. Maand Juni gaat vele records verbreken in grote gebieden in Europa. Bron Duitse radio ZO JUIST

Duitsland is geen Nederland.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

lander22

het kmi ziet het zitten en praat over kans op hevig onweer zaterdag en zondag, maandag en dinsdag zegen ze zelfs :p

Ook maandag en dinsdag blijven we in die warme en zeer onstabiele luchtmassa. In de ochtend is het grijs en nevelig en uit de resten van onweersbuien valt nog wat lichte neerslag. In de voormiddag is het tijdelijk droger met opklaringen maar in de namiddag, avond en eerste deel van de nacht moeten we over heel het land rekening houden met, plaatselijk zeer hevige, onweersbuien met lokaal hagel en windstoten

draakje


draakje

Grote groeiende stapelwolken in de omgeving Hoogeveen. Ziet er mooi uit!

hesselsjoerd

Lekker warm hier in Friesland, toch worden in het NO niet de zwaarste buien verwacht? Tenminste als ik harmonie zie valt het allemaal wel mee.

ron12

Bui oostelijk van Dortmund is ter hoogte Winterberg ontstaan grotere kans op ostgewitter trekt richting Arnhem-Nijmegen, hier de  webcam Nijmegen kijkt richting Duitsland  http://www2.nijmegen.nl/bezoek/fotofilmwebcam/webcam_waalkade Mocht die overtrekken dan,he ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

boxer

Buien zijn nu meer oost -->west georiënteerd dan de afgelopen dagen

Armand

Citaat van: Oxize op vr 03 jun 2016 - 10:47
Lijkt erop dat zuiden vanavond weer raak wordt.



Denk dat Harmonie deze keer er naast zit. Zal vooral NO zijn.

ddj01

Plan voor vandaag de cel die nu richting omgeving zwolle gaat onderscheppen straks en daarna aan de hand van de  radarbeelden kijken wat ik dan kan gaan onderscheppen. Wie aan wil haken kan me een PM sturen voor locatie

Jurjen

In in het Noord Westen van Friesland onwikkeld zich ook een lekkere stevige bui!

Oxize

Dikke stapelwolken hier. Zal die bui wel zijn die daar in duitsland zit.

Zin om te praten? Join ons Meteo-Service IRC kanaal: https://meteo-service.nl/index.php?action=ezportal;sa=page;p=4 !

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

jornonweer

Wat een onweer boven België en Nederland de laatste week, zalig!
Danger is real, fear is a choice.

ddj01

Mijn chase gaat binne nu en een half uurtje los en de chase is hier te volgen in foto en als het mee zit misschien ook nog met live beeld https://www.facebook.com/lowlandsstormschaser/?fref=ts

hesselsjoerd

In het westen van friesland een bui die blijft aanhouden, vanuit het oosten nu meerdere lijntjes  8)

Armand

KNMI zegt dat de buien in zuidwestelijke richting zouden trekken, het lijkt erop dat ze eerder noordwestelijk trekken.  :P

joboy52

Citaat van: Armand op vr 03 jun 2016 - 16:45
KNMI zegt dat de buien in zuidwestelijke richting zouden trekken, het lijkt erop dat ze eerder noordwestelijk trekken.  :P

Volgens mij groeien ze steeds in noordwestelijke richting aan. Denk dat straks de trekrichting wel naar ZW gaat.

dondertje127

Lekker benauwd hier! :)
En wat een geweldige lente beleven we toch. Echt ontzettend geweldig met alles erop en eraan :D

En nu een hele Östgewitter week, dat is zeer bijzonder. Prachtig! Zo'n beetje alle dagen is het tot nu toe raak geweest tot nu toe, op vandaag nog na. Maar wat niet is, kan nog komen.

Ben een beetje te lui om de filmpjes van eergisteravond erop te zetten. Teveel zoekwerk met filmpjes zoeken en de kwaliteit is ook niet altijd even de moeite waard toen het donker werd.

Heb ook wat foto's van datzelfde tijdstip van de zonsondergang.

Hoop dat het vanavond op afstand weer behoorlijk gaat dreunen. En ik ben straks bij iemand in Arnhem. Mocht het toch boven ons hoofd losbarsten, dan ga ik natuurlijk filmen.

Ik denk dat we vandaag niets zullen meemaken hier, maar ergens ook wel een dag niet zó erg als je lekker op het terras wil zitten of in het park.

Gerard1995

Citaat van: jornonweer op vr 03 jun 2016 - 16:16
Wat een onweer boven België en Nederland de laatste week, zalig!

Idd op het westen van NL en Belgie na heeft iedereen nu wel zijn deel ongeveer te pakken, Noorden gaat nu met de Jackpot... hier ook stuk warmer dan gisteren dus ook voor Centraal Nederland zal het vast nog wel gaan borrelen zo.. de bloemkolen schieten iig omhoog nu 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

jornonweer

Lekkere cell in het noorden, aan alle mensen die onweer krijgen geniet ervan! Aan de mensen die niets krijgen, kopje niet laten hangen en uitkijken naar de volgende kansen   8)
Danger is real, fear is a choice.

Powered by EzPortal