Onweerskansen 1 t/m 6 juni

Topic gezien door 31689 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 31 mei 2016 - 19:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

dondertje127

Onweersachtige lucht richting ZO. Wel melkachtig, en hier zelf komt de zon er nu en dan doorheen.

Energizer85

Nou... Het is hier in t westen ronduit baggerweer met 13 graden... Had t wel iets beter verwacht vandaag......

daan197611

Citaat van: Energizer85 op do 02 jun 2016 - 16:48
Nou... Het is hier in t westen ronduit baggerweer met 13 graden... Had t wel iets beter verwacht vandaag......

Idd gewoon fris hier door die rotte noorderwind vanaf zee!   Gaat voor komende dagen ook twijvels krijgen of we nog boven de 20 graden gaan komen.  Wel neemt wind in kracht af.  Maar dit verpest een hoop voor onweersbuien wat ook al veelal gebeurt is afgelopen 2 weken!

Marlieke

Mwah... het zou hier toch flink regenen nu... hier is rijssen. Jullie raden het al. Geen druppel. Hoe kan het dat de activiteit hier in Overijssel er volledig uit gaat wanneer het over de grens trekt? Iemand die daar een antwoord op kan geven?
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

ron12

Citaat van: Marlieke op do 02 jun 2016 - 17:10
Mwah... het zou hier toch flink regenen nu... hier is rijssen. Jullie raden het al. Geen druppel. Hoe kan het dat de activiteit hier in Overijssel er volledig uit gaat wanneer het over de grens trekt? Iemand die daar een antwoord op kan geven?
Zit haast geen onweer meer op die lijn. :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

Valt wel mee met het onweer vandaag, ik had het wat erger verwacht. Komt misschien nog

Summer

Limburg heeft code oranje gekregen van KNMI...ben benieuwd  ???

Armand

Citaat van: Summer op do 02 jun 2016 - 17:43
Limburg heeft code oranje gekregen van KNMI...ben benieuwd  ???

Ik denk dat het reuze gaat meevallen. Dat onweer boven Duitsland zie ik nog niet zo snel de grens over trekken, maar kan natuurlijk nog veranderen ;)

Summer

Denk dat code oranje ook reuze mee zal vallen, net zoals alle overige waarschuwingen voor limburg  ;)
Momenteel beetje regen en paar donderklapjes...we wachten dus maar weer af  ::)

Gerard1995

Op omgeving Boxmeer na lijkt het met een sisser af te lopen.. eens kijken wat et gaat doen voor de rest, maar ik denk dat het verder zal deactiveren mede doordat de warmte er een beetje af is...... morgen weer hoogstwaarschijnlijk een nieuwe ronde :)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Bacci

Citaat van: Armand op do 02 jun 2016 - 17:14
Valt wel mee met het onweer vandaag, ik had het wat erger verwacht. Komt misschien nog

Zuid Limburg onweer as we speak, toch?

jornonweer

code oranje is niet zozeer voor het onweer, meer voor de regen denk ik, omdat op de plaatsen in het zuidoosten al zoveel regen is gevallen en de waterstanden hoog staan.
Danger is real, fear is a choice.

Armand

Citaat van: Bacci op do 02 jun 2016 - 18:10
Zuid Limburg onweer as we speak, toch?

Het uiterste zuidoosten heeft inderdaad wat onweer gehad. Nu gaat overal opeens de fut eruit. Het lijkt er dus op dat ook de kans op wateroverlast (gelukkig) steeds kleiner wordt.

Komt wel nog een regenzone opzetten, met misschien enkele verscholen plensbuien.

Peter

Citaat van: Gerard1995 op do 02 jun 2016 - 18:07
Op omgeving Boxmeer na lijkt het met een sisser af te lopen.. eens kijken wat et gaat doen voor de rest, maar ik denk dat het verder zal deactiveren mede doordat de warmte er een beetje af is...... morgen weer hoogstwaarschijnlijk een nieuwe ronde :)
In Boxmeer is het foute boel
http://www.hetbrandweerforum.nl/index.php/topic,54648.msg656923.html#new
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Morgen weer nieuwe en betere kansen, tovh?
Never Stop Exploring

Joep

Estofex geeft een level 1 af voor een groot deel van Nederland voor de kans op wateroverlast, windstoten en onweer

Jan van Ooijen

Wederom code oranje mogelijk vandaag volgens de Guidance

Aandacht ligt natuurlijk op de convectieve ontwikkeling nabij de vore voor zowel vanmiddag als zaterdagmiddag. vore zien we door de Harmonie varianten duidelijk een opgelijnde structuur die samenhangt met de oriƫntatie van de vore (Multi Cells). De effectieve windschering is niet zo groot en komt uit op 20-25 kn. Cape waarden zijn fors met max 1500-2000 in de vore. Daarmee komt de Cape-Shear parameter rond 40 kn kJ/kg, bij dergelijke waarden komen we wel weer in de buurt om aan oranje codering te denken. Op zaterdag is de schering vergelijkbaar, maar de Cape nog een orde hoger, dit is dan voor met name het zuiden/zuidoosten, elders is er dan niet zo veel meer aan de hand. De neerslagsom is daarbij een aandachtspunt, zeker voor het zuidoosten alwaar de grond reeds verzadigd is. In korte tijd kan zowel vandaag als morgen opnieuw veel neerslag vallen, al is het wel zo dat de buien doortrekken en niet in de lengterichting over een gebied gaan zoals eerder deze week. Verder natuurlijk kans op onweer, waarbij Harmonie uitkomt op maximaal 100 ontl/5 min in SGG.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

boxer


ron12

Onweerskans blijft tot volgende week zondag over een week zeer hoog, met hoge temperaturen. Neerslag waardes in vele gebieden gaan dik over de records neerslag heen. Maand Juni gaat vele records verbreken in grote gebieden in Europa. Bron Duitse radio ZO JUIST
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal