Onweerskansen 1 t/m 6 juni

Topic gezien door 31684 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 31 mei 2016 - 19:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jenkie

Wauw Mariska, wat een mooie foto!

Arend

Eerste gepruttel aan de grens. Lijkt allemaal weer vroeg te beginnen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

Citaat van: Arend op do 02 jun 2016 - 13:26
Eerste gepruttel aan de grens. Lijkt allemaal weer vroeg te beginnen.
En zwaarder dan gisteren, Nrw krijgt de volle laag ,daarna de oost grens en zuidoosten van het land
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jenkie

Volgens buienradar flinke rode stip hier. In werkelijkheid drie spatjes en alweer droog.....

Arend

Code Oranje voor Limburg en Noord-Brabant

Zware regen

Enkele onweersbuien met soms veel regen in korte tijd trekken over een gebied waar al eerder zeer veel regen viel, waardoor makkelijk wateroverlast ontstaat.
Kans op wateroverlast door hevige regenval. Tref maatregelen om waterschade te voorkomen. Pas uw rijgedrag aan. Volg weerberichten en waarschuwingen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Mariska

Hier bij Eindhoven lijkt wat aan het ontwikkelen. Hoorde heel in de verte al wat gerommel leek het.

*Haalt was vast naar bonnen*
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

ron12

Onweer in Nijmegen hoorbaar van uit Duitsland ,achterhoek ook onweer nu,zelfde als gisteren
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

vlerk

Valt het jullie niet op dat de eerste buien exact hetzelfde pad als gisteren volgen, net onder Eindhoven door, dus weer Asten, Someren, Deurne etc...

Gerard1995

Wil de West-Veluwe hoek wat mee gaan krijgen moeten wij het hebben van de buien die nu boven NW-Duitsland helemaal bij Drenthe/Groningen ontwikkelen.. die volg ik dan ook op de voet 8) kans is morgen stukken groter voor centraal en Noordelijk gedeelte van NL..:) maar wie weet pik ik nog iets mee.. iig sterkte Zuid-Oosterlingen.. alsof er daar nog niet genoeg naar beneden is gekomen :o
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Govert

Citaat van: vlerk op do 02 jun 2016 - 15:11
Valt het jullie niet op dat de eerste buien exact hetzelfde pad als gisteren volgen, net onder Eindhoven door, dus weer Asten, Someren, Deurne etc...

Ik woon in het uiterste oostelijke deel van Eindhoven (Tongelre). Onze straat eindigt in de akkers. En we kunnen goed uitkijken naar het oosten en zuiden: het is niet alleen gisteren en vandaag dat buien net ten oosten/zuiden van ons langs trekken: In de 11 jaar dat ik er woon is het vrij normaal dat dat gebeurt. Deurne/Asten zijn altijd de klos en oostelijk Eindhoven, tenminste onze wijk, lijkt de dans te ontspringen.

vlerk

Citaat van: Govert op do 02 jun 2016 - 15:21
Ik woon in het uiterste oostelijke deel van Eindhoven (Tongelre). Onze straat eindigt in de akkers. En we kunnen goed uitkijken naar het oosten en zuiden: het is niet alleen gisteren en vandaag dat buien net ten oosten/zuiden van ons langs trekken: In de 11 jaar dat ik er woon is het vrij normaal dat dat gebeurt. Deurne/Asten zijn altijd de klos en oostelijk Eindhoven, tenminste onze wijk, lijkt de dans te ontspringen.

Precies, waar zou dat toch aan liggen?
Ik woon zelf in Gestel en wij pikken regelmatig meer mee dan bijvoorbeeld Tongelre, apart.

ron12

Beetje verdacht deze radarhttp://kachelmannwetter.com/de/dopplerradar/warendorf/standorte-a.html daar komt ellende van :o ten zuidoosten van Munster
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Govert

Citaat van: vlerk op do 02 jun 2016 - 15:30
Precies, waar zou dat toch aan liggen?
Ik woon zelf in Gestel en wij pikken regelmatig meer mee dan bijvoorbeeld Tongelre, apart.

Ik woon om de hoek van het grote hoogspanningstrafo park. Misschien dat dat het is. Als het losgaat, dan slaat de bliksem er wel vaak in. :)

RealDeal

Citaat van: vlerk op do 02 jun 2016 - 15:11
Valt het jullie niet op dat de eerste buien exact hetzelfde pad als gisteren volgen, net onder Eindhoven door, dus weer Asten, Someren, Deurne etc...
Well dezelfde lijn inderdaad alleen lijken ze iets meer van NO naar ZW te  gaan dan gisteren, waar het meer NNO naar ZZW was.

Citaat van: Govert op do 02 jun 2016 - 15:21
Ik woon in het uiterste oostelijke deel van Eindhoven (Tongelre). Onze straat eindigt in de akkers. En we kunnen goed uitkijken naar het oosten en zuiden: het is niet alleen gisteren en vandaag dat buien net ten oosten/zuiden van ons langs trekken: In de 11 jaar dat ik er woon is het vrij normaal dat dat gebeurt. Deurne/Asten zijn altijd de klos en oostelijk Eindhoven, tenminste onze wijk, lijkt de dans te ontspringen.
Grappig, heb in de 9 jaar die ik nu in Helmond woon precies hetzelfde. Het valt altijd in de richting Deurne en Veldhoven en alles wat er tussen zit krijgt erg weinig tot niets. Collega die in Eindhoven (Woensel-Zuid) woont zegt precies hetzelfde.

vlerk

Citaat van: Govert op do 02 jun 2016 - 15:34
Ik woon om de hoek van het grote hoogspanningstrafo park. Misschien dat dat het is. Als het losgaat, dan slaat de bliksem er wel vaak in. :)

Haha, klopt, ben opgegroeid in Geldrop, tegen het kanaal aan, heb het vaak zat horen knetteren richting Karregat ja.

boxer

Het gaat weer mooi langs de provincie Utrecht heen.
Zal mij benieuwen wanneer wij ook zo'n portie krijgen.

joboy52

Citaat van: boxer op do 02 jun 2016 - 16:02
Het gaat weer mooi langs de provincie Utrecht heen.
Zal mij benieuwen wanneer wij ook zo'n portie krijgen.

Houdt de driehoek Papenburg, Cloppenburg, Lingen even in de gaten. Denk dat daar nog wel wat kan ontstaan, wat in gustige richting ligt. Klopt wel dat wij met namelijk maandag niet echt geluk hadden met het onweer. Denk sowieso dat wij niet heel gunstig liggen voor ostgewitter.

Leslie

Ik zit hier in Lichtenvoorde te wachten op het volgende moois wat eraan komt vanuit Duitsland.
We hebben net de eerste bui al gehad met aardig wat gerommel, die ging ten noorden van ons over Groenlo.

Marlieke

Volgens de radar zouden wij hier in Rijssen al wat moeten hebben gehad. Veel wind wel maar verder niets. Zelfs geen gerommel. En de activiteit lijkt er ook meer uit te gaan zodra de buien de grens over gaan. Komt dat door de temperatuur die inmiddels ook flink lager is dan een uurtje geleden?
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Jeroen22

Citaat van: joboy52 op do 02 jun 2016 - 16:04
Houdt de driehoek Papenburg, Cloppenburg, Lingen even in de gaten. Denk dat daar nog wel wat kan ontstaan, wat in gustige richting ligt. Klopt wel dat wij met namelijk maandag niet echt geluk hadden met het onweer. Denk sowieso dat wij niet heel gunstig liggen voor ostgewitter.

Mag rondom Utrecht even wachten tot 22 uur i.v.m. vierdaagse. Dan zijn de meeste kinderen wel binnen.

Powered by EzPortal