Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 203822 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Extremissimorum

Citaat van: gilleeesss op wo 26 nov 2014 - 13:19
ziet er toh al mooi uit voor het oosten vooral, westen moet toch nog wat aanpassingen voor komen om ijsdaagjes te kunnen hebben vrees ik, maargoed, nog 4 dagen te gaan en wie weet. Na 2 jaar eens meerdere nachten vorst? ^^

Och, ben als het westen al gauw blij met iets van winter. Laat ik het zo zeggen: ik heb liever dat letterlijk volgende week sneeuw voor de zon verdwijnt dan dat een winterse setting als sneeuw voor de zon verdwijnt!

En over die Elfstedentocht: zelfs in een warm klimaat komen extremen voor. Kijk maar naar Amerika vorige week. Daar heeft het een nacht in alle 50 staten van Amerika gevroren, dus ook Florida en Hawaiï!

Jan van Ooijen

Citaat van: Weerfreak op wo 26 nov 2014 - 12:04
De oper mag dan wel warmer zijn op de lange termijn. Maar zoals Jan al aankaartte: prachtige en zelfs betere kansen op een mooie winterse setting verder december in.  :)

Ik zit meer te denken aan hoogdrukgebied thv IJsland: "Als de kern van het hogedrukgebied ongeveer boven IJsland komt te liggen, dan zal de wind bij ons veelal uit het noorden gaan waaien. Met deze noordenwind worden Arctische luchtmassa's deels van over zee aangevoerd en kunnen kleine depressies vanuit de omgeving van Spitsbergen helemaal tot aan de Lage Landen afzakken. De lucht is dan vochtig en zal voor veel winterse neerslag zorgen. Geen ideale ijsomstandigheden dus. Deze luchtdrukverdeling kwam veelvuldig voor in de winter van 2009-2010. Een winter met inderdaad veel sneeuw en matig ijs"
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Henk1976

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 26 nov 2014 - 13:57
Ik zit meer te denken aan hoogdrukgebied thv IJsland: "Als de kern van het hogedrukgebied ongeveer boven IJsland komt te liggen, dan zal de wind bij ons veelal uit het noorden gaan waaien. Met deze noordenwind worden Arctische luchtmassa's deels van over zee aangevoerd en kunnen kleine depressies vanuit de omgeving van Spitsbergen helemaal tot aan de Lage Landen afzakken. De lucht is dan vochtig en zal voor veel winterse neerslag zorgen. Geen ideale ijsomstandigheden dus. Deze luchtdrukverdeling kwam veelvuldig voor in de winter van 2009-2010. Een winter met inderdaad veel sneeuw en matig ijs"

Ook al moet ik iedere dag van Assen naar Groningen rijden, voor een winter a la 2009/2010 teken ik. Ik heb geen schaatsen dus schaatsijs hoeft ook niet voor mij. Natuurlijk is een Elfstedentocht gezellig en bijzonder, maar geef mij maar Schnee!

MamaAs

Sneeuw ben ik ook erg blij mee! Laat het eerst maar goed sneeuwen, en af koelen.
Dan kan het ijs mooi groeien. *droomscenario*

grizzrh

Citaat van: MamaAs op wo 26 nov 2014 - 14:09
Sneeuw ben ik ook erg blij mee! Laat het eerst maar goed sneeuwen, en af koelen.
Dan kan het ijs mooi groeien. *droomscenario*

Kunnen beter eerst afkoeling hebben en dan sneeuw, want anders heb je zoeen natte zooi.. Dan heb dalijk significante vlokken maar het smelt meteen op de grond dat hadden we hier een tijd geleden is echt deprimerend haha :P
Doenrade, Limburg

Shadow112

Citaat van: MamaAs op wo 26 nov 2014 - 14:09
Sneeuw ben ik ook erg blij mee! Laat het eerst maar goed sneeuwen, en af koelen.
Dan kan het ijs mooi groeien. *droomscenario*
Het water koelt inderdaad wel af, maar voor ijs moeten we toch echt naar wind uit de oost, en in mindere mate n-o hoek kijken ;)

arjanbruggink

Citaat van: grizzrh op wo 26 nov 2014 - 14:16
Kunnen beter eerst afkoeling hebben en dan sneeuw, want anders heb je zoeen natte zooi.. Dan heb dalijk significante vlokken maar het smelt meteen op de grond dat hadden we hier een tijd geleden is echt deprimerend haha :P
En mocht het wel zo zijn, je hebt i.i.g. sneeuw gehad  ;) Maar ja, koning winter doet het deurtje voorzichtig op een kiertje en iedereen wil 'm wel naar buiten sleuren.... Zo ongeduldig is men  ;D
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

grizzrh

Citaat van: arjanbruggink op wo 26 nov 2014 - 14:19
En mocht het wel zo zijn, je hebt i.i.g. sneeuw gehad  ;) Maar ja, koning winter doet het deurtje voorzichtig op een kiertje en iedereen wil 'm wel naar buiten sleuren.... Zo ongeduldig is men  ;D

Dat Klopt! Maar na vorig jaar kriebelt het wel weer heel erg :P


Hopelijk zien we dit nog snel eens terug;
Doenrade, Limburg

benjamin112


ron12

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 26 nov 2014 - 13:57
Ik zit meer te denken aan hoogdrukgebied thv IJsland: "Als de kern van het hogedrukgebied ongeveer boven IJsland komt te liggen, dan zal de wind bij ons veelal uit het noorden gaan waaien. Met deze noordenwind worden Arctische luchtmassa's deels van over zee aangevoerd en kunnen kleine depressies vanuit de omgeving van Spitsbergen helemaal tot aan de Lage Landen afzakken. De lucht is dan vochtig en zal voor veel winterse neerslag zorgen. Geen ideale ijsomstandigheden dus. Deze luchtdrukverdeling kwam veelvuldig voor in de winter van 2009-2010. Een winter met inderdaad veel sneeuw en matig ijs"
Ook1978/1979,zo,n winter heet toch een Groenlandse winter, haha een vuile winter. Laat maar komen ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marco_Goes

Hiero!



*gaat de slee maar eens laten slijpen :p


Reutel

Citaat van: ron12 op wo 26 nov 2014 - 16:17
Ook1978/1979,zo,n winter heet toch een Groenlandse winter, haha een vuile winter. Laat maar komen ;)

Ja dat zou wat zijn met die warme Noordzee als sneeuwfabriek. Dan kunnen we onze lol op...  ::)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Zware sneeuwstorm voorspelt voor de UK  :o

www.express.co.uk/news/nature/540052/Uk-weather-December-forecast-heavy-snow-winter-freeze

xzaz

Citaat van: Joep op wo 26 nov 2014 - 16:54
Zware sneeuwstorm voorspelt voor de UK  :o

www.express.co.uk/news/nature/540052/Uk-weather-December-forecast-heavy-snow-winter-freeze
Dat is heel knap voorspelt.
De winter is nog niet eens begonnen!

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

flyerke

nieuwe gfsrun lijkt een heel stuk kouder dan zijn voorganger ...
op einde van de run lijkt het weer wat warmer te worden maar dat is al LT
benieuwd wat EC doet en de pluimen
Winter is coming

Lothiriel

Citaat van: Joep op wo 26 nov 2014 - 16:54
Zware sneeuwstorm voorspelt voor de UK  :o

www.express.co.uk/news/nature/540052/Uk-weather-December-forecast-heavy-snow-winter-freeze

Dat ziet er wel heel sensationeel geschreven uit. Zal al bij al nog goed meevallen of zelfs niet gebeuren. Op enkele dagen tijd kan er zoveel veranderen :). Als je al ziet dat de temperatuur al lastig te voorspellen is, dan is de hoeveelheid neerslag/soort neerslag nog een stuk lastiger.

Al hoop ik ook wel op een mooi sneeuwdekje in de komende tijd, eind december vind ik prima :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

MamaAs

Citaat van: Joep op wo 26 nov 2014 - 16:54
Zware sneeuwstorm voorspelt voor de UK  :o

www.express.co.uk/news/nature/540052/Uk-weather-December-forecast-heavy-snow-winter-freeze

Oh nee he. Wacht op H*winter voorspelling van Geen Stijl  ::)

Marcellang

Citaat van: Joep op wo 26 nov 2014 - 16:54
Zware sneeuwstorm voorspelt voor de UK  :o
www.express.co.uk/news/nature/540052/Uk-weather-December-forecast-heavy-snow-winter-freeze
Is dat niet de Televaag uit de UK  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal