Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 203823 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

De start van de meteorologische winter start gelijk met hellmannetjes

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ijsbloem

Heeeee....Knabbel, blijf jij eens even weg dit jaar !
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Johann

Mooie EC uitdraai weer, zelfs nog iets kouder qua gemiddelde ensemble leden. Overdag op T2m nog maar weinig boven nul en met een beetje geluk gewoon ook "ijsdagen".  Voor een "Elfstedentocht " is het nog wat te vroeg Friesland maar wat niet is kan natuurlijk nog komen!  :P

Ingevoegd EC ENS T850 Leeuwarden

JerryL

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 26 nov 2014 - 10:12
De start van de meteorologische winter start gelijk met hellmannetjes

Hellmannetjes, prima. Vorige winter hadden we er nul komma nul. We doen het nu al beter.

JerryL

Citaat van: Johann op wo 26 nov 2014 - 10:36
Mooie EC uitdraai weer, zelfs nog iets kouder qua gemiddelde ensemble leden. Overdag op T2m nog maar weinig boven nul en met een beetje geluk gewoon ook "ijsdagen".  Voor een "Elfstedentocht " is het nog wat te vroeg Friesland maar wat niet is kan natuurlijk nog komen!  :P

Maar even serieus Johann, denk je dat er überhaupt ooit nog een elfstedentoch zit aan te komen? Persoonlijk vrees ik dat 1997 de allerlaatste keer was.

Zynex

Waar slaat dat nou weer op? waarom zou 1997 de laatste zijn?

stratocumulus

Tsjah....alles KAN en ook een van die tochten.....persoonlijk vind ik de vroege SSW die we zagen wel bijzonder. zegt niks natuurlijk.. maar als de drukgebieden deze winter nu weer net aan de goede kant terecht komen hebben we een ijskoude winter en gaat iedereen het weer over een ijstijd hebben  :P

frankyman

Misschien hoort het hier niet helemaal thuis, maar hoe gaat het weer er vanaf het weekend uit zien in zwitserland?

Koen-IJM

GFS voor derde maal op rij dramatisch voor dinsdag en woensdag. Maandag vooralsnog wel koud.
GFS de weg kwijt?

Energizer85

Citaat van: Koen-IJM op wo 26 nov 2014 - 11:24
GFS voor derde maal op rij dramatisch voor dinsdag en woensdag. Maandag vooralsnog wel koud.
GFS de weg kwijt?

Maar daarna toch weer kouder? Do en vrij? De modellen zullen nog wel een beetje zwabberen de komende dagen.... Vind het al leuk dat er eindelijk weer wat lijkt te gaan gebeuren...

Weerfreak 1337

De oper mag dan wel warmer zijn op de lange termijn. Maar zoals Jan al aankaartte: prachtige en zelfs betere kansen op een mooie winterse setting verder december in.  :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

owios

Volgens weerplaza gewoon vorst overdags.althans dat geven de temperatuur  kaartjes aan of zit ik fout ben ook maar een leek

Marcellang

Citaat van: Weerfreak op wo 26 nov 2014 - 12:04
De oper mag dan wel warmer zijn op de lange termijn. Maar zoals Jan al aankaartte: prachtige en zelfs betere kansen op een mooie winterse setting verder december in.  :)
Zo is het toch, als je ziet hoe het in een paar dagen tijd weer verandert is ,zien we over een paar dagen weer duidelijker wat er na maandag gebeuren zal en voor de rest maar even genieten van de zwabberende verwachtingen  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

J

Bij ook maar één nat sneeuwvlokje bij eventueel 3-4 graden is de winter al beter dan vorig jaar, wat eigenlijk best triest is. Hier vorig jaar aan de kust echt helemaal niks gehad.
Over de pluimen.. af en toe zwabberen ze nog wel wat maar er is wel een duidelijke trend te zien. Echt 100% winterweer met alleen maar ijsdagen is (nog) niet echt realistisch, maar dat geeft een pluim in Nederland bijna nooit vrijwel direct. Zoiets groeit er altijd geleidelijk in. Aangezien ik een sneeuwliefhebber ben zijn echte ijsdagen en altijd onder nul (wat natuurlijk wel beter is maar goed) niet noodzakelijk.

MamaAs

Alles wat we krijgen is mooi meegenomen.

Vandaag vind ik het hier ook erg koud. Gevoelstemperatuur van 0 graden, en een snijdende, ijskoude wind.

Oh en die Elfstedentocht komt écht wel vroeg of laat. En hoe langer het duurt, hoe groter de kans statistisch is dat hij komt  ;D
En iedereen is hier dan nog steeds welkom voor een kop snert  ;)

ron12

Citaat van: MamaAs op wo 26 nov 2014 - 12:55
Alles wat we krijgen is mooi meegenomen.

Vandaag vind ik het hier ook erg koud. Gevoelstemperatuur van 0 graden, en een snijdende, ijskoude wind.

Oh en die Elfstedentocht komt écht wel vroeg of laat. En hoe langer het duurt, hoe groter de kans statistisch is dat hij komt  ;D
En iedereen is hier dan nog steeds welkom voor een kop snert  ;)
Gevoels temperatuur
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Johann

Citaat van: JerryL op wo 26 nov 2014 - 10:53
Maar even serieus Johann, denk je dat er überhaupt ooit nog een elfstedentoch zit aan te komen? Persoonlijk vrees ik dat 1997 de allerlaatste keer was.

Dat dachten ze in in 1984 ook van 1963  ;D

ron12

Tot -5 in Groningen as maandag morgen  ;) krijg plaatje niet geplaats. Dan maar zo http://wetteronline.de/wettertrend/groningen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

ziet er toh al mooi uit voor het oosten vooral, westen moet toch nog wat aanpassingen voor komen om ijsdaagjes te kunnen hebben vrees ik, maargoed, nog 4 dagen te gaan en wie weet. Na 2 jaar eens meerdere nachten vorst? ^^

grizzrh

Als we dit toch zien als Begin mogen we ons echt wel in de handjes gaan klappen  ;)
Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal