Onweerskansen seizoen 2016 - Algemene vooruitzichten

Topic gezien door 75817 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, ma 04 jan 2016 - 19:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

RealDeal

Citaat van: ron12 op do 15 sep 2016 - 17:24
Ten oosten van Aken(dld) onweer ;) trekt onze kant oost Gelderland  https://kachelmannwetter.com/de/stormtracking/nordrhein-westfalen/radar.html :P
Buigt steeds verder naar het westen lijkt het wel dus denk dat het Eindhoven op deze manier nog niet eens gaat halen.

-edit- 19:12

Lijkt nu toch weer iets noordelijker te gaan als ik eerst dacht, zowaar wat water (en onweer?!) voor Helmond misschien ?

ron12

Bui trekt richting Roermond, Weert, Eindhoven
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jornonweer

buienvorming gaat snel nu. perfect volgens schema :)
Danger is real, fear is a choice.

dondertje127

Net wel eventjes weerlicht gezien vanuit Velp.

Edit: Wordt het dan Östgewitter? Zou wel leuk zijn, want zo zijn we het onweerseizoen ook begonnen in het voorjaar. Als we ook zo kunnen eindigen op die manier :)

Ik hoop maar dat het nog wel komt dan ook voor de rest van het land (stiekem vooral Gelderland natuurlijk). maar het zijn flinke onweersbuien nu in het Zuiden. Alles beweegt WNW-waarts, en niet Noordwaarts.

RealDeal

Zie nu inderdaad ook de eerste lichtflitsen in de verte.
Verwacht binnen nu en een half uurtje een heerlijk verfrissend onweersbuitje, lekkere afsluiting van deze warme dagen.

ron12

Citaat van: dondertje127 op do 15 sep 2016 - 21:32
Net wel eventjes weerlicht gezien vanuit Velp.

Edit: Wordt het dan Östgewitter? Zou wel leuk zijn, want zo zijn we het onweerseizoen ook begonnen in het voorjaar. Als we ook zo kunnen eindigen op die manier :)

Ik hoop maar dat het nog wel komt dan ook voor de rest van het land (stiekem vooral Gelderland natuurlijk). maar het zijn flinke onweersbuien nu in het Zuiden. Alles beweegt WNW-waarts, en niet Noordwaarts.
bij Keulen nieuwe onweerbuien in de maak
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

vlerk

Flink onweer nadert Eindhoven, veel weerlicht en zeer diepe dreunen. ik ga het balkon op!

lander22

toch wel weer een flinke episode en alweer voor Limburg! onweersbuien waren toch best fel had dit misschien niet verwacht?!


RealDeal

Aardige lichtshow vanuit het zuiden en lekker klinkende donders. Eerste druppels vallen al, ga er voor zitten  8)

ron12

Citaat van: RealDeal op do 15 sep 2016 - 22:32
Aardige lichtshow vanuit het zuiden en lekker klinkende donders. Eerste druppels vallen al, ga er voor zitten  8)
ook ten zuidoosten van Nijmegen weerlicht te zienvan de buien boven Duitsland, laat maar komen rond 00.45 uur hier verwacht,nu veel wind in Nijmegen trouwens
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Arend

Citaat van: ron12 op do 15 sep 2016 - 22:47
ook ten zuidoosten van Nijmegen weerlicht te zienvan de buien boven Duitsland, laat maar komen rond 00.45 uur hier verwacht,nu veel wind in Nijmegen trouwens

Het zou allemaal naar het noorden moeten doorschuiven. Vraag is natuurlijk hoeveel activiteit er dan op den duur nog in zit. Alleen een beetje regen zou ik ook al prettig vinden.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Stephanie

Hier ook lekker onweer en een flinke bui nu, heerlijk.

Nweernl

Heerlijk buitje hier nu.Continue harde donders en flitsen met regen 8)

RealDeal

Citaat van: ron12 op do 15 sep 2016 - 22:47
ook ten zuidoosten van Nijmegen weerlicht te zienvan de buien boven Duitsland, laat maar komen rond 00.45 uur hier verwacht,nu veel wind in Nijmegen trouwens
Wind was hier voor de bui uit ook redelijk stevig maar nu is het een heerlijk verkoelend briesje.
Onweer was uiteindelijk niet al te veel maar de flitsen en donders die er waren deden goed hun best om er wat van te maken.
In ieder geval hoop ik voor de overige liefhebbers dat jullie boven de rivieren er ook nog wat van mee gaan krijgen  8)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Tam

Lekker windje erbij.
Beetje gedonder toen het nog donderdag was.
Leuk einde van een weekje zomer

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Nu ook onweer. Ik ruik zelfs de zwavel, zo sterk heb ik hem nog nooit geroken. Het was gewoon eng en ben duirect naar binnen gegaan :)

Nu heel felle bliksems... Nog es aan toe :)

ron12

ROTATIE IN WOLKEN  TREkT RICHTING ACHTERHOEK https://kachelmannwetter.com/de/stormtracking/niederlande/radar.html ga terug naar 00.35 uur voor de plaatsen in trek richting
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal