Onweerskansen 6 en 7 juni

Topic gezien door 25354 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 05 jun 2016 - 13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeneralDuke

Citaat van: Bacci op di 07 jun 2016 - 16:38
Estofex geeft/gaf onweer voor een (veel) groter gedeelte van het land, maar dat valt allemaal weer vies tegen denk ik.

Tis nog maar 16:40...
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Oxize

Citaat van: Ploeps op di 07 jun 2016 - 16:21
Het onweer in de buurt van Winterswijk/Aalten leek heel aarzelend richting de grens te kruipen, maar trekt zich nu toch weer terug...
Het beweegt wel, maar heel langzaam. Rustig afwachten :)

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Bacci

Citaat van: GeneralDuke op di 07 jun 2016 - 16:41
Tis nog maar 16:40...

Dat begrijp ik, maar alles beweegt heel traag, dus of er moeten opeens buitjes ontstaan in het midden. KNMI is ook terughoudend.

dondertje127

Ik zie ook hetgeen wat jullie zien. Ook richting Nederlandse grens activeert nu een en ander. Ik ben benieuwd tot waar de onweersbuien activeren, daar zijn we van afhankelijk. Opschuiven dat lukt niet, we zouden het moeten hebben van activatie. Ik zag wel chemtrails die lang bleven hangen en uitdijden, maar dat zegt niets. Dat was eerder deze periode ook zo, en toen was er toch niks bij ons behalve weerlicht van veraf.

Het blijft gewoon afwachten, maar aan de andere kant, we zijn alweer belandt bij de langste dagen van het jaar deze maanden dus de zon blijft voorlopig nog heel lang op.
De zon gaat pas tegen 22.00 uur onder dus we hebben nog 5 hele uren.

Ik zie momenteel nog alles uitbreiden en niets terugtrekken. Sterker nog, ik zie zojuist iets bij Bergen in de buurt (de Maasduinen) en Dinxperlo. Zelf zie ik ook een licht grijzige lucht in het ZO maar hier schijnt de zon nu.

Peter

Citaat van: Bacci op di 07 jun 2016 - 16:46
Dat begrijp ik, maar alles beweegt heel traag, dus of er moeten opeens buitjes ontstaan in het midden. KNMI is ook terughoudend.
Mna, ik geloof er niet in dat we midden Nederland buien gaan krijgen. Zeker dat zware gebeuren niet.
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

dennis089

Groene lucht echt susteren

Marco uit Hangar 5

Citaat van: jandeventer op di 07 jun 2016 - 15:55
Overal om ons heen onweer,maar in ons anti onweerland,niets te bekennen wat ook maar enigszins lijkt op onweer,iemand die mij
dit kan uileggen?

De trog cq convergentielijn waar de buien op ontstaan ligt niet over Nederland. Op buienradar kun je nu goed zien waar hij wel ligt. Potentie genoeg maar als er geen trigger is die de warme lucht omhoog forceerd, gebeurt er dus niets. Onderste laag is blijkbaar stabiel dus van thermiek vanaf de grond valt ook niet veel te verwachten, het is daar niet warm genoeg voor geworden.

Wat mij opvalt is dat de lijn bijna stil staat, er zullen dus plekken in Duitsland zijn waar het enorm tekeer gaat met veel wateroverlast, terwijl 10-20km verderop er helemaal niets aan de hand is.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Arend

Ja hoor, Limburg heeft weer code oranje. De rest van Nederland (ergert zich) groen en geel.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Oxize

@ploeps: Dit is die bui in Aalten/Winterswijk. Groeit aardig door hier.

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

dondertje127

Citaat van: Jenkie op di 07 jun 2016 - 15:39
Misschien zitten we naar dezelfde te kijken  :)

Dat is grappig :)


@Oxize:

Voor mij is de bui te dichtbij om nog een cumulonimbus te zien, behalve nog net eventjes een heel klein stukje zijkant. Nu niet meer.

@ Arend: Of ADO Den Haag heeft ineens meer fans :P

dennis089

Squall line, groene luchten. Trekrichting lastig...

GeneralDuke

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op di 07 jun 2016 - 16:52
De trog cq convergentielijn waar de buien op ontstaan ligt niet over Nederland. Op buienradar kun je nu goed zien waar hij wel ligt. Potentie genoeg maar als er geen trigger is die de warme lucht omhoog forceerd, gebeurt er dus niets. Onderste laag is blijkbaar stabiel dus van thermiek vanaf de grond valt ook niet veel te verwachten, het is daar niet warm genoeg voor geworden.

Wat mij opvalt is dat de lijn bijna stil staat, er zullen dus plekken in Duitsland zijn waar het enorm tekeer gaat met veel wateroverlast, terwijl 10-20km verderop er helemaal niets aan de hand is.

Convectietemp. is volgens mij 26 graden. Dat zouden we hier en daar toch moeten halen... Wie weet.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Jenkie

ik zie echt de meest mooie wolken in oostelijke en zuidelijke richting. Echt zeldzaam mooi! Dat is al een traktatie  :)

dennis089

Squall line lijkt wel trekrichting zuid oost, duitsland in. Echt een prachtig exemplaar

Peter

7:03:19 07-06-16   GROUP-1   P 2 HV STORMSCHADE (water in bedrijf) Fitlife Dennenmarken Bv Elmpterweg 46 Roermond 235132
   1001471   BRW Limburg-Noord (Roermond) (Dienstwisselcode)
   1001733   BRW Limburg-Noord (Roermond) (Blusploeg 1A)
   1001734   BRW Limburg-Noord (Roermond) (Blusploeg 1B)
   1001735   BRW Limburg-Noord (Roermond) (Blusploeg 2A)
   1001736   BRW Limburg-Noord (Roermond) (Blusploeg 2B)
   1001739   BRW Limburg-Noord (Roermond) (Dagdienst)
   1001742   BRW Limburg-Noord (Roermond) (Kazernealarm)

17:00:13 07-06-16   -ALPHA-   P 2 HV STORMSCHADE (water in woning) Ridder van Asenrodeweg 11 Roermond 235131
   1001498   BRW Limburg-Noord (Monitorcode)

16:59:37 07-06-16   GROUP-1   P 2 METEO ALARM (WEERALARM: CODE ORANJE) Mkb-Extreem Weer Onbekend Venlo
   1001793   BRW Limburg-Noord (Hoofd Informatiemanagement)
   1001174   BRW Limburg-Noord (OvD Meldkamer)
   1001782   BRW Limburg-Noord (OvD-C Midden)
   1001781   BRW Limburg-Noord (OvD-C Noord)
   1001775   BRW Limburg-Noord (RCvD)
   1001955   Veiligheidsregio Limburg-Noord (OvD Bevolkingszorg Roermond)
   1001957   Veiligheidsregio Limburg-Noord (OvD Bevolkingszorg Venlo)
   1001958   Veiligheidsregio Limburg-Noord (OvD Bevolkingszorg Venray)
   1001956   Veiligheidsregio Limburg-Noord (OvD Bevolkingszorg Weert)

16:56:36 07-06-16   GROUP-1   P 2 HV STORMSCHADE (water in woning) Ridder van Asenrodeweg 11 Roermond 235189 235131
   1001732   BRW Limburg-Noord (Roermond) (Bemanning SIV)
   1001742   BRW Limburg-Noord (Roermond) (Kazernealarm)

En de eerste wateroverlast meldingen zijn een feit.
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Bacci

Citaat van: Jenkie op di 07 jun 2016 - 16:58
ik zie echt de meest mooie wolken in oostelijke en zuidelijke richting. Echt zeldzaam mooi! Dat is al een traktatie  :)

Ja inderdaad! van zo'n afstand al te zien! Amazing

dondertje127

Nu zie ik inderdaad weer alles Duitsland intrekken. Ik had even 5 minuutjes een heel klein beetje hoop, tegen beter weten in.
Wat missen we vandaag toch weer :(

pietjelol

Ondanks dat hier geen onweer is toch al bijna een week lang hele mooi luchten in de verte. Dat maakt toch een hoop goed.

ron12

Zwaar noodweer NRW nog steeds gaande, nog meer opkomst daar :o
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

Zuid Limburg flinke donders, gelukkig (nog) niet veel regen. Midden Limburg en NRW plaatselijk wel flinke wateroverlast!

Powered by EzPortal