Onweerskansen 6 en 7 juni

Topic gezien door 25357 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 05 jun 2016 - 13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennis089

Bui bij Aachen lijkt inderdaad niet in staat om zijn heftigheid vast te houden. Het is helemaal bewolkt aan hrt worden hier maar nog geen onweer van betekenis. Toch raar dat ze zo snel aan kracht moeten inboeten :(

Serge

boven brummen schieten de bloemkolen ook omhoog
Waar is mijn cape

Ploeps

Marsel, de lijn die je vanmorgen in jouw bericht van 09:56 uur hebt getekend, lijkt nu langzamerhand als onweerslijn te verschijnen op www.lightningmaps.org  ;D
Liefhebber van weer-uitersten.

Jenkie

Tot hoever kun je eigenlijk wolken zien? Als ik naar buiten kijk, oostelijke richting, dus Duitsland in, zie ik echt prachtige torenhoge wolken. Maar op de satelliet zie ik ze ver weg in Duitsland. En jammer genoeg ook nog licht westwaarts trekken....

dondertje127

Ik zie vanuit Velp eveneens comulonimbus en een enorm aambeeld in dezelfde richting. Te groot om op de foto te zetten. Die buien zijn enorm hoog, 12-13 km hoog. Ze lijken dichterbij dan het is, zoals vaker de afgelopen dagen.

Misschien als het donker is nog weerlicht te zien, want dat kan, en zelfs dan lijkt het dichterbij dan het is. Maar blijkbaar zijn die buien zo fel, dat ze enorme ontladingen hebben waardoor het heel dichtbij lijkt.

Ik heb laatst zelfs horen dreunen helemaal vanuit Duitsland, en toch lagen ze best ver over de grens hoewel het wel schuin de grens over trok uiteindelijk.
Het is verder voorlopig over. Ik denk dat onweer vanuit het Zuiden/Zuidwesten meer succes is voor onze regio's.

Jenkie

Citaat van: dondertje127 op di 07 jun 2016 - 15:38
Ik zie vanuit Velp eveneens comulonimbus en een enorm aambeeld in dezelfde richting. Te groot om op de foto te zetten.

Misschien zitten we naar dezelfde te kijken  :)

Armand

Veel gerommel en hoogteonweer hier in de buurt. Wordt er donker. Ben benieuwd of het nog hierheen trekt, want het blijft allemaal aardig hangen. Zeker daar in dld boven Essen zou ik niet willen zijn nu...

GeneralDuke

Citaat van: Jenkie op di 07 jun 2016 - 15:25
Tot hoever kun je eigenlijk wolken zien? Als ik naar buiten kijk, oostelijke richting, dus Duitsland in, zie ik echt prachtige torenhoge wolken. Maar op de satelliet zie ik ze ver weg in Duitsland. En jammer genoeg ook nog licht westwaarts trekken....

Als de wolk tot 10 km hoogte komt, kun je die tot 350 km afstand zien (in theorie).
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

willempie

Zelfs hier in Den Haag zijn ze heel vaag te zien aan de horizon. Woon wel wat hoger, scheelt ook weer, maar de aambeelden zijn te zien

boxer

Met zoveel ploffers om ons kikkerlandje moet het hier toch ook wel is gaan gebeuren. :P :o

ron12

Buien regen ter plaatsen uit, NRW plaatselijk al 110 mm regen gevallen, bizare foto,s uit NRW op bron verschillende duitse media. Vliegtuigen mijden Nrw https://www.flightradar24.com/51.79,3.44/7
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Tam

Citaat van: Ploeps op di 07 jun 2016 - 14:56
Marsel, de lijn die je vanmorgen in jouw bericht van 09:56 uur hebt getekend, lijkt nu langzamerhand als onweerslijn te verschijnen op www.lightningmaps.org  ;D

Dat viel mij ook al op. Die lijn heeft het aardig weergegeven

Marsel

Citaat van: Ploeps op di 07 jun 2016 - 14:56
Marsel, de lijn die je vanmorgen in jouw bericht van 09:56 uur hebt getekend, lijkt nu langzamerhand als onweerslijn te verschijnen op www.lightningmaps.org  ;D

Inderdaad ja. K heb m ook niet voor niets juist daar neergelegd ;D. Jammer alleen dat de stroming op hoogte al naar WNW aan t draaien is. Zo komen die buien nooit goed ESE-NL in :-\. Of t moet op de rand vd coldpool zijn, dan is tegendraadse ontwikkeling mogelijk.

jandeventer

Overal om ons heen onweer,maar in ons anti onweerland,niets te bekennen wat ook maar enigszins lijkt op onweer,iemand die mij
dit kan uileggen?

boxer

Tis net alsof de hele lijn met buien "kantelt"

Tam

Het kaartje op noodweercentrale is ook al heel de dag opvallend groen voor Nederland:

http://alarm.noodweercentrale.nl/europe-index.html

Ploeps

Het onweer in de buurt van Winterswijk/Aalten leek heel aarzelend richting de grens te kruipen, maar trekt zich nu toch weer terug...
Liefhebber van weer-uitersten.

draakje

De enorme bui bij Osnabrück vanaf de autobahn A31 bij Meppen


draakje

Je ziet de vliegtuigen om de buien heen vliegen

Bacci

Estofex geeft/gaf onweer voor een (veel) groter gedeelte van het land, maar dat valt allemaal weer vies tegen denk ik.

Powered by EzPortal