Onweerskansen 2019 - Algemene vooruitzichten

Topic gezien door 26520 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, zo 19 mei 2019 - 10:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoeveel onweersdagen verwacht jij?

< 10 (Buitengewoon weinig)
4 (7%)
10-15 (Zeer weinig)
4 (7%)
15-20 (Weinig)
6 (10.5%)
20-25 dagen (Iets minder dan normaal)
10 (17.5%)
25-30 dagen (Normaal)
9 (15.8%)
30-35 dagen (Iets meer dan normaal)
10 (17.5%)
35-40 dagen (Veel)
11 (19.3%)
40-45 dagen (Zeer veel)
2 (3.5%)
45 > dagen (Buitengewoon veel)
1 (1.8%)

Totaal aantal stemmen: 22

Joep

Funnel boven vlissingen

Foto via nosweer

dennis089



TMCThomas

Gestaag onderweg, Heel Nederland gaat er waarschijnlijk mee te maken krijgen!


(Nogmaals is hier te vinden: http://map.blitzortung.org/#6.13/51.541/5.329/0/4)

Citaat van: dennis089 op di 04 jun 2019 - 20:26
And so it begins.. :o

  ;D

Tam

Op de rode lijnen staat in mijn guidance we de meeste randverschijnselen kunnen verwachten van klagers met "ik heb niks gehad", "Wij vallen er altijd buiten" en "Viel erg tegen hier".

Tyshane

Citaat van: Tam op di 04 jun 2019 - 20:55
Op de rode lijnen staat in mijn guidance we de meeste randverschijnselen kunnen verwachten van klagers met "ik heb niks gehad", "Wij vallen er altijd buiten" en "Viel erg tegen hier".

Lol! :P


GeneralDuke

Ik zit naar de radar te kijken en het is al mooi opgelijnd. Nu ben ik bekend met de radarfenomenen die er zijn maar ik ben altijd slecht in het herkennen ervan. Is hier iemand die er meer van weet, en aan de hand van huidige radarbeelden iets interessants weet te vertellen daarover? Ik zie wel wat golvende lijntjes enzo, maar of dat dan al een bow echo is... geen idee!
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Martijn1978

Limburg ook code oranje van 2200 tot 0000

Marco uit Hangar 5

Afgelopen kwartier begint het aardig te rommelen en te flitsen zuidoost van Heerhugowaard, komt rap deze kant op, en het begint net te regenen.

Net even buiten staan kijken, maar het is enorm benauwd hier
Marco Nierop
http://zweef.nl/

dennis089

het gaat hier flink tekeer in Midden Limburg. Zou me niks verbazen als er ergens supercellaire trekjes tussen zitten in de zwaardere getroffen gebieden.

blabla

Bij Deurne komt er nu iets aan dat een enorm donkere lucht heeft. Hopelijk niet nog een supercell zoals 23 juni 2016...

Michel Huisman

In Brunssum is het 10 minuten geleden begonnen. Werd heel snel heel donker maar het lijkt hier net langszij te trekken. Jammer haha.

Eric

Hier in Zuid Limburg eventjes flinke wind, maar mag verder geen naam hebben.

Adrie

Beetje wind,beetje regen ,wat geflitst ,mensen niks aan de hand.

blabla

Heftige wind in Deurne. Veel flitsen. Geen regen of hagel nog.

Govert

Eindhoven (Tongelre) zojuist de volle laag gehad. Vette downburst. Veel blad en kleine takken door de lucht. Heel veel regen, nauwelijks hagel. Nu, 10 minuten later weer rustig met gestage regen en donder en bliksem.

Der RoX

Daarnet een enorme lichtshow vlak langs ons gehad, bizar hoeveel ontladingen, maar bijna geen regen. En net toen het leek op te houden, kwam er toch een partij hagel naar beneden vergezeld met windstoten.

Apart, wel genoten
WiNtEr!!11!1!@

blabla

In Deurne is het gaan liggen. Het lijkt in het Zuidoosten uit te doven, of niet?

Extremissimorum

Mesoscale Discussion door Estofex! Veel flitsen in Hoorn. Mooi lichtspektakel

Mesoscale Discussion
Valid: Tue 04 Jun 2019 19:00 to Tue 04 Jun 2019 23:00 UTC
Issued: Tue 04 Jun 2019 20:07
Forecaster: GROENEMEIJER

"A mesoscale convective system is ongoing over the SW Netherlands, and central Belgium and is moveing northeastward. This system is comprised of a large stratiform precipitation area and a number of convective cells that tend to trigger on the forward side of the system. Some of these cells may continue to develop rotation in response to the strongly sheared environment in which they are situated. The southern end of the system will encounter drier air in the next few hours and will therefore likely weaken. However, abundant CAPE should be available in the moist air-mass over eastern Brabant and Gelderland provinces as well as western Northrhine-Westphalia. Thereofe, it seems plausible that the system will continue to track further northeastward for the next hours and the severe weather threat will continue during the next hours, with the main risks being locally severe wind gusts, some (marginally) large hail and heavy rain. Given the very strong ambient shear, an isolated short-lived tornado cannot be ruled out either."

Powered by EzPortal