Onweerskansen 6 en 7 juni

Topic gezien door 25278 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 05 jun 2016 - 13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander22

komop buien ga nu nog eens 50 km noordelijker aub! zeer donker richting het zuiden!

Channiej

Citaat van: GeneralDuke op di 07 jun 2016 - 18:06
Als het een beetje stevig doorregent, trekt de regen als het ware koude lucht mee naar beneden. Aan het oppervlak spreidt die koudere lucht zich dan uit. Bij grotere complexen kan de grens van zo'n coldpool een beetje als een koufront gaan werken, dus warme lucht optillen en buien activeren. Dat is wat je hier ook zag gebeuren ten NW van de grote buienlijn.
Correct me if I'm wrong

Dus als ik het goed begrijp dat bestaat de lucht op dit moment uit 2 delen. Een actief deel, bovenlucht, waar nu al het onweer zich plaatst vind op de grens van Nl en een onderlaag met wolken/koude lucht, die zich Nederland in plaatst. Met als gevolg dat het zwaarste deel op de vore blijft en grotendeels Nederland zich alleen door wolken af laat koelen?
Het actieve deel blijf daar hangen en trekt zich een beetje terug Duitsland in?
Wat hierboven ook al gezegd is.

Zou wel heel graag willen weten of het weer verder deze kant op trekt ivm de avond 4-daagse.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

AFTH14

Kortom we krijgen dus niets.

Stephanie

Kunnen er eigenlijk nog steeds buien ontstaan nu, of vreet die mega bui alle energie op? :)

dondertje127

Eigenlijk had ik dat vermoeden voor de laatste dagen al. Allemaal net niet.
Ook gister had ik het vermoeden dat het voor maandag en vandaag niks werd voor de rest van Nederland, op Zuid Limburg na. Daarom zei ik gister ook "morgen maar verder zien".

Armand

Citaat van: dondertje127 op di 07 jun 2016 - 18:29
Eigenlijk had ik dat vermoeden voor de laatste dagen al. Allemaal net niet.
Ook gister had ik het vermoeden dat het voor maandag en vandaag niks werd voor de rest van Nederland, op Zuid Limburg na. Daarom zei ik gister ook "morgen maar verder zien".

Maak daar eerder maar Midden Limburg van ;) Hier scheelde het echt kilometerwerk. Het begon voornamelijk net over de grens in BE Limburg en later ook nabij Roermond. Hiertussen groeide een lijn die flink wat regen en onweer achterliet. Bij mijn woonplaats dan ook niet veel regen gehad. Wel het een en ander van hoogte-onweer, dus klagen mag ik ook niet ;)

peter 76

Het is gewoon GAME OVER, op naar de volgende kansen, potentie is en was er wel alleen door de lage treksnelheid en single cell modus is het geen lang leven beschoren deze buien vreten zichzelf op.Ja als ze boven je hoofd ontstaan kan het zeker heftig worden maar zeker niet voor heel Nederland, geef mij maar windschering op hoogte dan zal je zien wat er had kunnen gebeuren. voor nu over en nablussen, proost!!

Govert

Lol!

Eén enorme inslag ergens in Geldrop en de bui besluit om te keren. Tongelre krijgt weer niks behalve dreigende wolken. We ontspringen wederom de dans. Bijzonder!

ron12

Citaat van: peter 76 op di 07 jun 2016 - 18:33
Het is gewoon GAME OVER, op naar de volgende kansen, potentie is en was er wel alleen door de lage treksnelheid en single cell modus is het geen lang leven beschoren deze buien vreten zichzelf op.Ja als ze boven je hoofd ontstaan kan het zeker heftig worden maar zeker niet voor heel Nederland, geef mij maar windschering op hoogte dan zal je zien wat er had kunnen gebeuren. voor nu over en nablussen, proost!!
Limburg is het pompen of verzuipen, snelwegen ondergelopen daar bron L1
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

peter 76

Klopt daar lag dan ook de kern van de vore , geen beweging dus, althans bijna niet

boxer

Zo te zien gaat de fut eruit :-\

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Oxize

Hier betrekt het helemaal.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

jones

Zo, flink buitje gehad hier. Eerst windstoten tot 65 km/h, daarna enkele flinke cg's met zeer nabije inslagen. Een onweersneus van ruim 4 hPa, een temperatuursdaling van 12°C en dump van ruim 20 mm achtergelaten.

Gerard1995

hmmm, enige dag dat ik nog een beetje hoop had wordt genadeloos afgeslagen door een gigaflop... weet wel dat dit een risico was maar t voelt vrij zuur :(
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

RealDeal

Rond kwart voor 6 begon het hier snel dicht te trekken en de wind wakkerde aardig aan. Snel naar huis vertrokken, bijna thuis de eerste stevige donders te horen in de verte.
Leek dan toch te gaan gebeuren maar helaas. Wat druppels en dat was het, zonnetje komst zelfs alweer door  :(
De koele wind draait het hier nek om lijkt het wel. Hopelijk komt er nog wat maar met het zonnige weer van vandaag hoor je mij ook niet klagen  ;)

Bacci

Ontstaat iets in het zuiden!  :o

boxer

Ten noorden van Utrecht helemaal bewolkt en benauwd aan t worden

Powered by EzPortal