Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 180458 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ron12

Mogelijke SSW met poolwervel split in de maak, weet iemand meer,  bronnen diverse Duitse weer forums. Weet iemand meer ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Johannes96


Tact -4.1 waar nu ongeveer -1 tot 0 graden werd verwacht. En 3e dag zware rijp! Als dit flitswintertje wordt genoemd weet ik het ook niet meer. Dit is gewoon winter. En hopelijk blijft ie lang of keert ie terug  :-[

Citaat van: Markos op do 19 jan 2017 - 07:31
Hier in Eindhoven ook momenteel nog -7. Koudste plekje van Nederland. ;)

Nu niet meer koudste plekje  8)

Posts samen gevoegd, niet dubbel posten AUB

Tuinprins

Hier is grotendeels onbewolkt bij momenteel -2,8 graad. Door de zon zal het vandaag waarschijnlijk geen ijsdag worden maar ik heb liever zon dan een ijsdag 8)

Edwin

Hier vandaag eindelijk weer eens goed de zon te zien. Zal vandaag vrijwel overal wel boven nul worden
Never Stop Exploring

Jelle

Citaat van: Edwin op do 19 jan 2017 - 11:01
Hier vandaag eindelijk weer eens goed de zon te zien. Zal vandaag vrijwel overal wel boven nul worden

Dat zag ik ook, maar met dauwpunten onder nul is er nauwelijks ijs dat smelt mogelijk EN! Het koelt vanaf een uur of 15:00 weer goed af.

Remy

Citaat van: Jelle op do 19 jan 2017 - 11:27
Dat zag ik ook, maar met dauwpunten onder nul is er nauwelijks ijs dat smelt mogelijk EN! Het koelt vanaf een uur of 15:00 weer goed af.
Onze thermometer dipt al vanaf half twee..
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

ThaGhostNL

***Modbreak***

Gelieve het topic onderwerp aan te houden, reacties op het nieuws kunnen geplaatst worden in het board Weernieuws

Staat het item er niet bij, laat het dan even weten aan een van onze moderators.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Gerard1995

Hoop wel een beetje dat dit de max is wat er nu in NL staat aan temperatuur, nog -0,8 hier...... :-\
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

hesselsjoerd

Leeuwarden nog min 1 en is daarmee bijna het koudste plekje, had ik niet verwacht

Silvan

Is dat een gemeten temperatuur? Hier in Hurdegaryp nu dik in de plus!

zwoof

Vorst sinds dagen bijna helemaal weg nu... Het waren een paar leuke (ijs)dagen. Dat er nog maar vele mogen volgen.  8)


Edwin

Waarom hier geen foto's of kleine dingen over de winter elders? Gaat toch over winter ;)? Andere topics komen bij lange na niet zoveel mensen als hier, dus dan wordt het zo weer vergeten of helemaal niet gelezen. Zonde

Bummer, geen ijsdag vandaag

Posts samen gevoegd, niet dubbel posten AUB
Never Stop Exploring

Arend

Citaat van: zwoof op do 19 jan 2017 - 12:48
Vorst sinds dagen bijna helemaal weg nu... Het waren een paar leuke (ijs)dagen. Dat er nog maar vele mogen volgen.  8)

Temperatuur vloog hier vanmorgen ineens omhoog, gelukkig geen ijsdag meer, maar wel lekker weer zo met het zonnetje erbij.  :)

Dat geld ben ik kwijt.

Citaat van: Arend op wo 18 jan 2017 - 21:31
Ik zet mijn geld in op Hirlam, doet het inderdaad erg goed de laatste dagen. Die nutteloze plak kou lijken we niet kwijt te raken.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Danny

Het kwik is in zo goed als het hele land boven het vriespunt uitgekomen en loopt lokaal toch flink op.

Gelukkig zijn de dauwpunten nog wel laag. Dit is belangrijk voor de vraag of het ijs smelt of toch nog kan aangroeien. Veelal gezegd zal het ijs blijven aangroeien zolang de dauwpunten onder het vriespunt zijn i.v.m. de warmte onttrekking aan het water door de verdamping.

JPP78

Citaat van: Gerard1995 op do 19 jan 2017 - 07:42
Ik betwijfel ten allerzeerste of we überhaupt boven 0 gaan komen vandaag, die wind zal eerst uit die onvervalste oostzuidoost richting moeten verdwijnen en zelfs dat betwijfel ik vanwege et feit dat er gisteravond al in het noordwesten zou gaan gebeuren maar ook daar nog niet is gebeurd...

...of de zon schijnt volop..... het bijft stralingskou en geen transport kou, dus met de zon erbij is die + zomaar een feit!
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Gerard1995

Citaat van: JPP78 op do 19 jan 2017 - 13:34
...of de zon schijnt volop..... het bijft stralingskou en geen transport kou, dus met de zon erbij is die + zomaar een feit!

Helemaal gelijk, zo blijkt de realiteit ;) maar echt oplopen doet het nu ook niet meer, was net 0.9 in de + maar nu ik nu weer kijk is het alweer 0.4 en dus weer dalende...  en het dooit ook niet vanwege die negatieve dauwtemps 8)

EDIT: Nu toch nog naar de 1.0 in de +
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

xzaz

Yep, het waren een paar fantastische dagen. Ik ga de zomerslaap weer in en kom wel weer terug in november!  :) Adios!
De winter is nog niet eens begonnen!

Silvan

Gaat heel rap nu. 4.4 graden in de plus.

zwoof

Marknesse mocht het laatste ijsbolletje  ;D


TomvanHal

Persoonlijk ben ik blij als de lente weer komt !

Powered by EzPortal