Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 180420 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GeneralDuke

Citaat van: zwoof op wo 18 jan 2017 - 22:09
De 15 daagse avond pluim EC12 midden:

Ziet er beter uit, na een 'warm' weekend weer een koude periode. Nu maar hopen dat dat warme weekend stiekem niet zo warm is
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Serge

Vind deze situatie toch wel rete interessant voor wat er van het hoge noorden onze kant word op gedreven
Waar is mijn cape

Edwin

~:)  _O-  de tering

Brutal amounts of snow in Ovindoli, Abruzzo, central Italy: 2+ meters!




Never Stop Exploring

Mrkos

Tjonge jonge, lucky Italianen! Zou zoiets ook graag een keer willen zien hier in Nederland en België.

Edwin

Je zou dan kort daarna maar dooi krijgen met een bak regen...boh, dan heb je een wateroverlast
Never Stop Exploring

dondertje127

Wat een gave foto's op pagina 72! Wow!

Wat betreft die sneeuw van Alicante en Sahara enzo, toen in de winter van 2009/2010 kan ik me ook nog foto's herinneren van sneeuw aan de Cote 'D Azure met toen ook besneeuwde palmbomen en eveneens een witte kust, wat toen ook al heel bijzonder was. Het is dus zeker niet de eerste keer dat er dergelijke bijzonderheden voorkomen in 8 jaar tijd. Bijzonder dat het daar nog veel erger is dan in delen van Scandinavië en in de lage landen.

Men zegt dat de aarde opwarmt, maar volgens mij doet moeder natuur waar zij gewoon zin in heeft, want met hoever de sneeuw en ijzige kou nu opnieuw weer reikt is iets dat je deze tijden gewoon wederom niet kan geloven. Maar het gebeurd.

@ Edwin, zou iedere sneeuwliefhebber willen denk ik :)
We zijn er in maart 2005 en de winters van 2009/2010 en 2012 relatief dichtbij geweest, vooral in het Noorden van het land. Welke jaren waren dat nou met die 50 cm sneeuw?

Ben wel jaloers hoor als winterliefhebber ook. Maar gelukkig is het hier ook al een week lang wit nu. Vooral grote velden en weilanden ligt nog steeds een dik pak sneeuw. Elders ligt ook gewoon nog sneeuw, maar de wegen en troittoirs zijn wel zo'n beetje sneeuwvrij, maar ook niet overal nog of het is inmiddels ijs. Zeker de kleine weggetjes in de wijk liggen ook nog resten, maar bermen enzo ook allemaal nog sneeuw en in de achtertuin en op objecten en zelfs nog op daken. Ook fietspaden zijn nog lang niet overal begaanbaar op bepaalde plekken en moet je nog altijd wijken naar de autobaan :P

Kortom, hier is het meer wit dan niet wit. Maar die foto's met die rijp, dat is ook een waanzinnig kunstwerk,. Dat hebben wij dan weer niet.

Edit: Nu is het hier het koudste plaatsje van Nederland met -6.5 graden.


Huh?

Nagenoeg werd het op de Posbank vandaga ook wit door rijp aan de bomen. In Velp niet, dara was het niet mistig. De posbank (Rheden), hier slechts 13 minuutjes fietsen verderop is het dus blijkbaar helemaal wit van de rijp. Daar was ik nog niet van op de hoogte. Wat kan het dan wederom weer van plaats tot plaats enorm verschillen:

Foto's Posbank woensdag 18 januari 2017

Bron: Mediapartner Studio Rheden

Hopen dat het donderdag ook nog blijft vriezen maar ben bang van niet :(. Dan ga ik er er sowieso nog even naartoe.

marco-groningen

De ijzel is al uitgesteld. Zou eerst gisteravond al kans op zijn en nu pas vanavond. Het is hier ook kouder dan ik had verwacht.

Zynex

Het zou hier 1 graden worden vanavond. -5,6C momenteel!

Markos

Hier in Eindhoven ook momenteel nog -7. Koudste plekje van Nederland. ;)

Gerard1995

Ik betwijfel ten allerzeerste of we überhaupt boven 0 gaan komen vandaag, die wind zal eerst uit die onvervalste oostzuidoost richting moeten verdwijnen en zelfs dat betwijfel ik vanwege et feit dat er gisteravond al in het noordwesten zou gaan gebeuren maar ook daar nog niet is gebeurd...
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Silvan

Hier toch nog -3.7. Had ik niet verwacht. Als ik met de infraroodthermometer naar boven richt, is de temperatuur op hoogte ook kouder dan gister; -46. Zal niet heel accuraat zijn maar verschil is er wel.

martijn

Citaat van: Gerard1995 op do 19 jan 2017 - 07:42
Ik betwijfel ten allerzeerste of we überhaupt boven 0 gaan komen vandaag, die wind zal eerst uit die onvervalste oostzuidoost richting moeten verdwijnen en zelfs dat betwijfel ik vanwege et feit dat er gisteravond al in het noordwesten zou gaan gebeuren maar ook daar nog niet is gebeurd...
moet het nog maar zien inderdaad. heel het land nog dik onder nul. En de ijzel van vanmorgen is uitgesteld tot vanavond voor het noorden.

Marcellang

Bij het RTL4 nieuws begint ze ook al een btje te stotteren als ze over het vervolg van de winter begint  :P
GFS op MT is ook een stuk beter geworden  ;) (binnenland)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Remy

Het is lang geleden dat ik drie dagen achtereen naar een sneeuwdek en mooi berijpte bomen heb kunnen kijken :D Beetje minder dat daar ook gladheid bij hoort.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Remy

Citaat van: Mrkos op wo 18 jan 2017 - 23:54
Tjonge jonge, lucky Italianen! Zou zoiets ook graag een keer willen zien hier in Nederland en België.
Mijn vader heeft het nog meegemaakt..
  Lijkt mij ook wel gaaf! Kan ik zo me dakraam uit rollen als ik wakker wordt :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Marcellang

Citaat van: Remy op do 19 jan 2017 - 09:27
Het is lang geleden dat ik drie dagen achtereen naar een sneeuwdek en mooi berijpte bomen heb kunnen kijken :D Beetje minder dat daar ook gladheid bij hoort.
Idd Remy en ze leren het nooit  ;), en dan waarschijnlijk nog steeds de buckelpiste in het land  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Danny

Het warmtefront is heel goed terug te zien op de huidige temperatuurkaarten. De temperatuur op hoogte stijgt al voor de rode lijn uit maar eventuele definitieve dooi aan de grond zal niet veel eerder door komen als de rode lijn passeert. Het KNMI denkt voorlopig dat de lijn nog iets gaat doorzakken vandaag en morgen ongeveer stationair blijft liggen boven De Wadden of het uiterste noorden van het vaste land.

Danny

Laten we niet te vroeg enige blijdschap gaan vertonen maar de nachtelijke vorst lijkt voorlopig tot aan volgende week vrijdag (ruime week nog) bij ons te blijven. Overdag zien we wel enkele dagen met positieve temperaturen maar dit zal sterk afhankelijk zijn van de weersomstandigheden. Met zon zal het kwik korte tijd even boven 0 kunnen komen. Bij bewolking en mist is de kans op een ijsdag ook meteen weer aanwezig.

zwoof

Citaat van: Danny op do 19 jan 2017 - 09:52
Laten we niet te vroeg enige blijdschap gaan vertonen maar de nachtelijke vorst lijkt voorlopig tot aan volgende week vrijdag (ruime week nog) bij ons te blijven. Overdag zien we wel enkele dagen met positieve temperaturen maar dit zal sterk afhankelijk zijn van de weersomstandigheden. Met zon zal het kwik korte tijd even boven 0 kunnen komen. Bij bewolking en mist is de kans op een ijsdag ook meteen weer aanwezig.

Inderdaad. Als ik het zo bekijk hebben midden en oost de meeste kans op een ijsdag. Zuid-oost heeft daarvoor te hoge temperaturen overdag. Althans in de pluim.   Op het eerste oog lijkt het dus goed voor de zondag.  Voor de rest van de dagen lijkt het nog steeds water op het ijs te worden. Maar ik heb weinig tijd vandaag om het allemaal goed te bekijken. We blijven hopecasten!   :)

Remy

Citaat van: Danny op do 19 jan 2017 - 09:49
Het warmtefront is heel goed terug te zien op de huidige temperatuurkaarten. De temperatuur op hoogte stijgt al voor de rode lijn uit maar eventuele definitieve dooi aan de grond zal niet veel eerder door komen als de rode lijn passeert. Het KNMI denkt voorlopig dat de lijn nog iets gaat doorzakken vandaag en morgen ongeveer stationair blijft liggen boven De Wadden of het uiterste noorden van het vaste land.
Dat zou mooi zijn :) Ik zal alvast mijn ventilator aanzetten om dat front weg te blazen.@Duitsland doe die molens effe aan om dat front helpen terug te duwen ;)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal