Onweerskansen 1 t/m 6 juni

Topic gezien door 31617 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 31 mei 2016 - 19:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

Zwaar noodweer omgeving Weeze (dld) In Xanten daar in de buurt 52 mm regen in een uur tijd. Morgen waarschijnlijk in het zelfde gebieden waar het nu onweert morgen weer zware onweersbuien verwacht. Net op de duitser .
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerextrem

in Someren valt er momenteel een wolkbreuk, wateroverlast! de straten zijn volgestroomd :o :o :o en extreem veel ontladingen!!

ron12

Melding windhoos omgeving Asten Brabant, weet iemand meer
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

vlerk

Rond half 7 een flinke bui met onweer in Eindhoven, nu trekt alles net onder ons door.
Ik krijg appjes van vrienden uit Deurne, Someren en Asten dat het daar enorm regent, onweer valt mee.

Arend

Citaat van: martijn op wo 01 jun 2016 - 18:51
Nu het voor hier niks wordt vandaag maar kijken naar morgen?
Is er iemand die kaarten voor morgen heeft?

Wat vind je van deze?  ;D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weerextrem

Citaat van: ron12 op wo 01 jun 2016 - 20:20
Melding windhoos omgeving Asten Brabant, weet iemand meer

Ik woon niet heel ver vandaan... maar zie niks hard waaien, of het moet heeel plaatselijk een mini hoosje is ontstaan.
wel extreme wolkbreuken at the moment! met veel bliksemschichten.

martijn

Citaat van: Arend op wo 01 jun 2016 - 20:26
Wat vind je van deze?  ;D
wat moet ik hier uithalen? 

jornonweer

BOOM! elektriciteit weg, verdwaalde bliksem, blijkbaar een inslag.
Danger is real, fear is a choice.

Joep

Weerplaza

In de afgelopen 3 uur lokaal 70 millimeter. Asten (NB) spant de kroon met ruim 70 mm! Regionaal #wateroverlast

Joep

Prachtige shelfcloud/rolwolk bij Weezp/venray

Foto via Robert de vries

RealDeal

Citaat van: ron12 op wo 01 jun 2016 - 20:20
Melding windhoos omgeving Asten Brabant, weet iemand meer
Heb nog niets gehoord en zelf ook niets gezien. Eindhovens Dagblad heeft een lading lezers foto's geplaatst en daar zit ook nog niet tussen over een windhoos. Wel aardig wat wateroverlast in Someren en Asten.

Citaat van: vlerk op wo 01 jun 2016 - 20:26
Rond half 7 een flinke bui met onweer in Eindhoven, nu trekt alles net onder ons door.
Ik krijg appjes van vrienden uit Deurne, Someren en Asten dat het daar enorm regent, onweer valt mee.
Hier in Helmond viel de wind mee, wel flinke buien met aardige donders. Lijkt er op dat alles net hier langs ging en Deurne, Asten en Someren inderdaad de volle laag hebben gekregen.

dondertje127

Ik zie wel een hele moie stoet aan onweerswolken en bij ons hangt wel een vreemde kleur lucht. Helemaal oranje en tevens melkachtige lucht. Echt zo'n onweerslucht.

We hebben overigens geen onweer maar prachtig zomers weer. Zwoele avond en lekker klam :)

Joep

Hier nog een mooie shelfcloud in zo brabant

Foto via paul begijn

jornonweer

Danger is real, fear is a choice.

Armand

Citaat van: jornonweer op wo 01 jun 2016 - 22:15
Zwaar onweer momenteel

Ja geniet maar daar in Bree, hier trekt alles weer net te noordelijk. Toch wat mooie klappen meegekregen, maar had eerlijk gezegd meer verwacht voor Zuid Limburg.

Koen-IJM

Zuiden en (Zuid)oosten wordt toch wel erg verwend vwb onweer afgelopen tijd. Die bak regen kan nooit goed zijn.  :o

Weerextrem

Citaat van: Koen-IJM op wo 01 jun 2016 - 22:28
Zuiden en (Zuid)oosten wordt toch wel erg verwend vwb onweer afgelopen tijd. Die bak regen kan nooit goed zijn.  :o

Het was wel 1 van de ergste!!! zelfs mijn mobiel kon het niet aan! teveel dynamische bewegingen! ik heb verschillende filmpjes gemaakt, misschien dat Weerfreak voor mij ff monteert en hier online gooit

jornonweer

Citaat van: Armand op wo 01 jun 2016 - 22:27
Ja geniet maar daar in Bree, hier trekt alles weer net te noordelijk. Toch wat mooie klappen meegekregen, maar had eerlijk gezegd meer verwacht voor Zuid Limburg.
ja vind het jammer voor jou, ik dacht eerst dat we hier ook niks gingen krijgen tot dat monster er aankwam, straten blank, bliksem ingeslagen, nu al een half uurtje zonder stroom
Danger is real, fear is a choice.

Jenkie

En morgen een herhaling van zetten? Zelfde route?

Martin1976

Hoi Allemaal, keertje weer een reactie plaatsen. Vanavond scheerde alle buien Twente (Hengelo) net. Nu ook, overal weerlichten en rommel in de verte maar hier niets!! Maar ja...... gister hadden wij wel de hoofdprijs. Nou maar weer kijken naar morgen. Fijne avond allemaal!!
Groet'n uut Hengelo!!

Powered by EzPortal