Onweerskansen Europa (vakantie bestemmingen)

Topic gezien door 43869 bezoekers
Gestart door Johann, do 05 jul 2012 - 13:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mauriceb

relxd, het buitenland topic is ook weer geopend. Toppie. ik ga het volgen. Van de zomer weekje naar Slovenië en een dag of 10 naar Kroatië.
Altijd leuk in die hoek.

MamaAs

Wij gaan naar Italië, Rivièra del Conero. Ben zéér benieuwd hoe het qua onweer daar is.
Nu zitten wij aan de Adriatische kust, en verwacht ik niet bijzonder veel. Maar het is altijd mooi meegenomen.

mauriceb

Nou Adriatische kust, vergeet niet dat het daar echt kan spoken. het zeewater is er in de zomer 27 graden en zeker in het noorden, op de PO vlakte tegen de alpen aan gebeuren soms wel extreme dingen.

Kres

Vaak weerlicht in de verte te zien van de buien op zee. Erg mooi.

TaL

Hoi Johann, of andere mensen.

Heb jij al een grafiekje of gemiddelde trend richting 18-21 augustus voor omgeving Berlijn, ik ga daar mijn vakantie namelijk spenderen  :)

Alvast bedankt.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Johann

Citaat van: TaL op ma 04 aug 2014 - 15:03
Hoi Johann, of andere mensen.
Heb jij al een grafiekje of gemiddelde trend richting 18-21 augustus voor omgeving Berlijn, ik ga daar mijn vakantie namelijk spenderen  :)
Alvast bedankt.

Dat is over 2 weken  :o
Geen zinnig woord over te zeggen dus.
Tegen die tijd nog maar weer eens vragen  ;)

mbouman

Nu gaan wij van zaterdag 09-08 t/m 25-08 naar italie, noord italie Lago magiorre, (verbania) nu zie ik in de grafieken van weeronline dat het daar regent en soms onweert... klopt dit eigenlijk wel ? want ik hoor tegenstrijdige berichten van diverse mensen... Heeft iemand van jullie een idee of ik daar misschien in de prijzen kan valllen betreft noodweer ???? bvd voor de eventuele reactie's ...
:)

Cdtj3

Citaat van: mbouman op wo 06 aug 2014 - 00:57
Nu gaan wij van zaterdag 09-08 t/m 25-08 naar italie, noord italie Lago magiorre, (verbania) nu zie ik in de grafieken van weeronline dat het daar regent en soms onweert... klopt dit eigenlijk wel ? want ik hoor tegenstrijdige berichten van diverse mensen... Heeft iemand van jullie een idee of ik daar misschien in de prijzen kan valllen betreft noodweer ???? bvd voor de eventuele reactie's ...
:)

Nou, zit nu zelf aan de overkant van Verbania (in Stresa) en heb tot nu toe genoeg onweersdagen gehad :) Kijk mijn onderschrift maar, zit hier vanaf vrijdag avond. Noodweer is het 1x geweest met heerlijk onweer. Heb nu zo'n beetje de berichten gevolgd, het kan eigenlijk altijd wel onweren in dit gebied. Afgelopen nacht ook weer een onweersbuitje gehad terwijl ze zeiden dat het helder zou blijven. Je weet het nooit tussen de bergen. Maar de kans is zeker aanwezig. Hierbij nog even een topic met een filmpje wat ik gemaakt heb: http://www.meteo-service.nl/index.php?topic=5148.0 De overkant wat je ziet rechts is Verbania dus het kan redelijk dichtbij komen  ;D
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

dondertje127

dat onweer in Frankrijk momenteel. Ik ben zo jaloers!

Johann

Citaat van: dondertje127 op vr 08 aug 2014 - 21:39
dat onweer in Frankrijk momenteel. Ik ben zo jaloers!

Vanavond trok hier  in Wallis van west naar oost  pittige onweersbui door,  in 10 minuten viel 10mm neerslag , Simplon 20mm.
Dat gebied boven Frankrijk staat voor morgenochtend op het weermenu, in de avond dan opnieuw een onweersstoring.

Radarbeeld 21h15.

Cdtj3

Citaat van: Johann op za 09 aug 2014 - 00:08
Vanavond trok hier  in Wallis van west naar oost  pittige onweersbui door,  in 10 minuten viel 10mm neerslag , Simplon 20mm.
Dat gebied boven Frankrijk staat voor morgenochtend op het weermenu, in de avond dan opnieuw een onweersstoring.

Radarbeeld 21h15.


Zeg Johann, is die onweers storing voor morgen nog redelijk actief en groot of gewoon lokaal? Aangezien ik hemelsbreed maar 60 km van je vandaan zit is dit bericht ook voor mij geldend? Dank.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

dondertje127

Wat ik vaak wel jammer vind, is dat ze bij het filmen elke keer de donder eruit knippen. Dan zie je wel de mooie blikseminslagen, maar laat de donder dan ook horen. Dat maakt het onweer juist toch helemaal af?

TaL

Citaat van: Johann op ma 04 aug 2014 - 16:09
Dat is over 2 weken  :o
Geen zinnig woord over te zeggen dus.
Tegen die tijd nog maar weer eens vragen  ;)

Hoi Johann, ik zie GFS met een warmte uitbraak komen voor Centraal-Europa tegen deze tijd met woensdag in regio Berlijn dan rond de 30 graden, is het een uitschieter of mag ik me daar toch op wat warme tot hete dagen verwachten denk je? :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Johann

Citaat van: TaL op wo 13 aug 2014 - 14:06
Hoi Johann, ik zie GFS met een warmte uitbraak komen voor Centraal-Europa tegen deze tijd met woensdag in regio Berlijn dan rond de 30 graden, is het een uitschieter of mag ik me daar toch op wat warme tot hete dagen verwachten denk je? :)

Dat de temperaturen tegen die tijd weer flink in de lift gaan lijkt vrij zeker. Kijken we naar de weerkaarten dan zien we tussen een hoog boven oost Europa en een laag boven Scandinavië met een ZW hoogtestroming weer warmere lucht wordt aangevoerd met temperaturen die tussen de 23 en 26° gaan uitkomen. De 30 graden lijkt me wat overdreven, vergelijk ook maar de ECMWF ensembles T2m voor Berlijn hieronder. In hoeverre we ook daarna aan de warme kant van de hoogtetrog zullen verblijven en of we evt. richting wat stabieler zomerweer gaan evolueren staat nog volledig open.
 

TaL

Citaat van: Johann op wo 13 aug 2014 - 14:33
Dat de temperaturen tegen die tijd weer flink in de lift gaan lijkt vrij zeker. Kijken we naar de weerkaarten dan zien we tussen een hoog boven oost Europa en een laag boven Scandinavië met een ZW hoogtestroming weer warmere lucht wordt aangevoerd met temperaturen die tussen de 23 en 26° gaan uitkomen. De 30 graden lijkt me wat overdreven, vergelijk ook maar de ECMWF ensembles T2m voor Berlijn hieronder. In hoeverre we ook daarna aan de warme kant van de hoogtetrog zullen verblijven en of we evt. richting wat stabieler zomerweer gaan evolueren staat nog volledig open.


Ok bedankt, het ziet er dan toch niet zo slecht uit.   :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Lightning_Glenn

Er worden erg hoge cape waardes verwacht voor de spaanse oost kust voor donderdag en vrijdag.
Is er mischiken iemand die meer info heeft of mij kan vertellen wat de onweerskansen zullen zijn?
Het zou een mooie afsluiting zijn van mijn vakantire hier (Alicante, Spanje)

Lightning_Glenn

Niemand?
Heb hier namelijk niet mijn lijstje links ter beschikking waar ik het zelf zou kunnen opzoeken.
Wat hulp wordt heel erg gewaardeerd.
Dank je

ron12

Citaat van: Lightning_Glenn op wo 03 sep 2014 - 12:28
Niemand?
Heb hier namelijk niet mijn lijstje links ter beschikking waar ik het zelf zou kunnen opzoeken.
Wat hulp wordt heel erg gewaardeerd.
Dank je
Misschien hier wat aan http://www.wetterpool.de/gfs-wettermodell-wetterkarten-vorhersage wel even bij regio Mittelmeer invoeren, en dan de cape
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Zit er de komende week, of weken nog onweer in het verschiet voor Fuengirola ? want ik ben daar van 1 tot 31 oktober op vakantie.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Reutel

Citaat van: Weatherman op di 30 sep 2014 - 08:14
Zit er de komende week, of weken nog onweer in het verschiet voor Fuengirola ? want ik ben daar van 1 tot 31 oktober op vakantie.

Toe maar, een volle maand op vakantie! En wij maar werken, werken en nog eens werken... ;)

Geniet er van, fijne vakantie!  8)

Powered by EzPortal