Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 202061 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remy

Citaat van: Reed Timmer op di 25 nov 2014 - 22:10
Dit herinner ik me alsof het gisteren was. Het bleef maar sneeuwen tot 30 cm aan toe. Wat heb ik die dag genoten. Ik snak naar meer. Veel meer.
Bij mij was dat toen ongeveer een meter :D Lekker door het bos op de slee over de hondsrug raggen :)
Jaartje later hierr in Groningen:

Als ik het goed heb was dit de nacht er voor.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Arend

Citaat van: Joep op di 25 nov 2014 - 22:04
Zo zag het er vandaag 9 jaar geleden (2005)uit, sneeuwchaos in Oost NL  :)

foto robert de vries

Een dag om nooit te vergeten.  :)

Citaat van: Jan van Ooijen op di 25 nov 2014 - 21:49
Helaas is er weinig tot geen sneeuw te zien op de kaarten momenteel

Momenteel nog niks in de pluimen dat mij enthousiast maakt.

* Keert terug naar meeleesmodus *
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

winter

Op johann z'n site staat een mooie analyse over een mogelijke winter inval in de landen.
Met veel geluk wordt het koud met vorstdagen en sneeuw.
Veel pech warm en regen.
Hier de hyperlink http://www.Wintersportweerman.nl/2014/11/december-met-winterse-aspiraties/

Remy

Nederland is ieder jaar weer een verassing met het weer. Ik weet dat ik een echte Nederlander ben omdat ik niet kan leven met altijd mooi/het zelfde weer.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Bacci

Citaat van: Joep op di 25 nov 2014 - 22:04
Zo zag het er vandaag 9 jaar geleden (2005)uit, sneeuwchaos in Oost NL  :)

foto robert de vries

Jaaa mijn vader is vandaag jaaarig, wat een toeval was dat zeg. Echt geweldig!  :D

ron12

Citaat van: Jan van Ooijen op di 25 nov 2014 - 21:49
Helaas is er weinig tot geen sneeuw te zien op de kaarten momenteel
Tot 18 december ver onder normale hoeveelheid neerslag verwacht, daarna onzeker. Waarschijnlijk komt tegen die tijd de kerstdepressie om de hoek kijken. Volgens de Duitsers op tv zo juist. Oosten van Duitsland wordt een (lange)vorst periode verwacht de aankomende week(en)  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

18z is weer een ramp van gfs :) gewoon weer 10+ graden zondag en maandag :)

Bacci

Morgen 5 graden in het noorden is ook al koud  :)

Koen-IJM


vdweste

Citaat van: Extremissimorum op di 25 nov 2014 - 19:39
Uit ervaring merk ik dat GFS vaak eerder dan ec met een bepaalde setting komt (op lange termijn), welke ec uiteindelijk overneemt. Vervolgens (een paar dagen voor de mogelijke setting zou plaatsvinden) wordt die setting opeens niet meer zichtbaar in GFS, wel door ec. Vlak voor de dag, echter, is de setting weer zichtbaar, en -lo and behold- de setting komt uit. (Let wel, dit heb ik vaak zien gebeuren, maar vaker niet)

Voorlopig is GFS nog aan het verbeteren, ec volgt, om het uit te laten komen zou je bijna een slechtere gfs hopen. Spannend om te volgen!

Hoe zit het overigens met sneeuwkansen?

Daar heb je je slechte run van GFS! Gaan we nu een horrorwinter krijgen?!  ;D

xzaz

De winter is nog niet eens begonnen!

Weerfreak 1337

Citaat van: Remy op di 25 nov 2014 - 22:38
Nederland is ieder jaar weer een verassing met het weer. Ik weet dat ik een echte Nederlander ben omdat ik niet kan leven met altijd mooi/het zelfde weer.

Ow ow, zo herkenbaar ;D Ik zou er ook letterlijk gek van worden. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Henk1976

Citaat van: Weerfreak op wo 26 nov 2014 - 00:19
Ow ow, zo herkenbaar ;D Ik zou er ook letterlijk gek van worden. :P

Ik heb dat ook. Ik word gek als er een voor het gevoel eeuwigdurende WC is. Ook vind ik wekenlang mooi zomerweer zonder onweer ook niets, als ik dat wil dan ga ik wel naar de Roussillon (vaak genoeg daar 3 weken mooi weer gehad met 2 dagen onweer). Natuurlijk hoop ik, droom ik, wens ik een ijskoude winter, maar een winter met afwisselend weerbeeld (storm, flinke vorst, dooiaanvallen) daar teken ik voor. MAAR aub niet meer zo'n winter als vorig jaar. Ik heb het er nog warm van  >:(

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Bacci

KNMI heeft de temp. naar beneden bijgesteld. Maar nog steeds onzekerheid/tweedeling.

BRON: KNMI

Extremissimorum

Citaat van: vdweste op di 25 nov 2014 - 23:30
Daar heb je je slechte run van GFS! Gaan we nu een horrorwinter krijgen?!  ;D

Mogelijk, mogelijk. Gaat wel de goede kant op zo, maar blijft natuurlijk nog (te) lang weg om definitief uitsluitsel te geven.

Maar als deze run uitkomt, spoort het weer echt niet meer...

Citaat van: Koen-IJM op di 25 nov 2014 - 23:24
Prullenbak.

Zie ik nou zomaar stormkansjes verschijnen?

JerryL

Citaat van: vdweste op di 25 nov 2014 - 23:30
Daar heb je je slechte run van GFS! Gaan we nu een horrorwinter krijgen?!  ;D

We hadden afgesproken het H-woord niet meer te bezigen, dat brengt ongeluk.

Koen-IJM

Het is te hopen dat de GFS van 6Z weer van de goede kant gaat uitpakken. Laatste twee runs zijn rampzalig vwb winterweer. Kan ook de onzekerheid bij het KNMI verklaren.

gilleeesss

Ik vind de pluimen er niet op verbeteren (mss is hij zo slecht niet, maar ik vind de spreiding telkens wel groter worden na maandag, ook de oper's niet (gelukkig is EC oper wel een warme uitbijter naar het einde toe)

Jan van Ooijen

De operationele run van het Europees weermodel is weer ietsjes minder ten opzichte van gisteren, echter biedt het wel perspectief op langere termijn met veel kou in het noorden.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal