Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 225416 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Extremissimorum

Citaat van: TMCThomas op wo 21 feb 2018 - 22:42
erg benieuwd wat de nieuwe GFS run gaat doen! :)

Wees voorbereid. Vanaf volgende week vrijdag 2 maart wordt het horror, in negatieve zin (positief voor Marsel), als je de oper en een flink aantal leden volgt

TMCThomas

Ik vind het nog wel mee vallen, voor de schaatsliefhebber misschien wat minder mooi maar kwa sneeuw is het een ander verhaal :D

Koen-IJM

Citaat van: Extremissimorum op wo 21 feb 2018 - 22:52
Wees voorbereid. Vanaf volgende week vrijdag 2 maart wordt het horror, in negatieve zin (positief voor Marsel), als je de oper en een flink aantal leden volgt

Inderdaad horror.... voor de ijsliefhebbers. Afijn, is nog ver weg en de onzekerheid is bijzonder groot.

Weerextrem

Citaat van: TMCThomas op wo 21 feb 2018 - 23:39
Ik vind het nog wel mee vallen, voor de schaatsliefhebber misschien wat minder mooi maar kwa sneeuw is het een ander verhaal :D

Zoals ik al eerder aangaf.. ik kijk niet verder dan 5 dagen, zie GFS einde run ook ineens andere input. daarom verwacht ik nog compleet andere run.
ik verwacht eerder Polar low effect / lake effect. gezien zeer koude bovenluchten die bovendien ook stroperig is. er zullen best wel paar laagjes bij komen maar ik denk niet bedreigend. Word vervolgd!

TMCThomas

Citaat van: Weerextrem op do 22 feb 2018 - 00:03
Zoals ik al eerder aangaf.. ik kijk niet verder dan 5 dagen, zie GFS einde run ook ineens andere input. daarom verwacht ik nog compleet andere run.
ik verwacht eerder Polar low effect / lake effect. gezien zeer koude bovenluchten die bovendien ook stroperig is. er zullen best wel paar laagjes bij komen maar ik denk niet bedreigend. Word vervolgd!
Nee klopt denk ook dat het de eerst volgende run weer compleet anders is, laat eerst die kou zondag maar eens komen dan zien we wel weer verder.

dennis089

Zouden we die hele koude donderdag kunnen gaan schaatsen op natuurijs? Is het dan al veilig om op een groter meer te schaatsen en hoe kun je dit t beste en veilig uittesten? Zijn er wel eens ongelukken met schaatsen waarbij mensen door t ijs zakken? En stel dit overkomt je... Wat doe je dan :o

Marsel

Citaat van: zwoof op wo 21 feb 2018 - 21:52
Och Marsel, het kan allemaal en het heeft voordelen met koud weer. Hardlopen -> meer lucht, Fietsen -> lekker rauzen door de sneeuw met de mtb, Vissen -> de charme en de spanning bij het wak vissen.... Naast gewoon wandelen en genieten van de frisse schoonheid der natuur,  schaatsen,  sneeuw en ijspret maken,  zijn het allemaal absolute aanraders voor de winter! Maar anders is het altijd achter 't glas nog  prima vertoeven in de februari zon.  Met je laptop op schoot genietend van het winterplezier waar de anderen over schrijven in het forum. Af en toe kijk je naar je mooie tuin op het zuiden, mijmerend en smachtend naar je o zo geliefde voorjaar en zomer. Ja, Marsel jij zit je tijd met gemak uit. En oja, voor je helemaal weg droomt straks en we je voorlopig niet meer zien, thx voor de updates alvast, dikke prima weer!  Proost! :D

Mooi gesproken! Ik kan er weer eventjes tegenaan :).

Weerextrem

Oei de ECWMF heeft last van koude-stress,

zowel 192,216 en 240 zijn een beste uitbijter. dat denk ik

maar daarintegen is GEM extreem koud! ???

168h





240h






zwoof

Citaat van: Weerextrem op do 22 feb 2018 - 07:55
Oei de ECWMF heeft last van koude-stress,

zowel 192,216 en 240 zijn een beste uitbijter. dat denk ik

maar daarintegen is GEM extreem koud!

Oper EC komende dagen nog gewoon koud, vanaf 2 maart naar plus 5, deze onzekerheid zagen we gistermorgen ook op het eind.  Maar het is ook nog ver weg, kan vanavond zo weer anders zijn.

Verder zijn er gisteren wederom hellmannetjes behaald op diverse stations en het is afgelopen nacht op een aantal plekken weer tot matige vorst gekomen.   :D



Pluim EC 00Z:


hesselsjoerd

Zo te zien weer wat opgewarmd in de fictie

Koen-IJM

Tja, het kan vriezen, het kan dooien  ::). Een ding is zeker, vanaf zondag is het Koning winter. Lijkt in ieder geval tot en met zaterdag 3 maart aan te houden. Nog altijd 7 (mogelijke) ijsdagen in het verschiet. Zeker woensdag/donderdag zouden wel eens erg koud kunnen uitpakken.

Mooie consistentie ook vwb de windrichting. Pas na vrijdag 2 maart lijkt hier wat onzekerheid in te komen.

Kermisspin

Brrrrr, ik lees op fb bepaalde pagina's die reppen over PL's en een sneeuwdump. Lijkt me te vroeg om daarover te praten. Eerst de koude periode maar eens aanzien en langzamerhand verder kijken in loop van volgende week.

Volvo for life!

Lucifer

Voorlopig focus op alles wat zich tussen vandaag en 2 maart bevindt. Dan spreken we toch al over een periode van een kleine tien dagen.

Alles wat daarna komt, zal de komende dagen nog run na run en model per model verschillen. Het kan daar nog alle kanten op. Verderzetting koude, overstap naar een vuil winters weertype of een verzachting. Geen peil op te trekken.

Momenteel dus maar genieten van de komende week en de rest komt later wel ;-)

Zynex

Ik spot ook een sneeuwbuitje dat vanuit het noordoosten komt.

Global warming

Toch zijn de scherpe kantjes er een beetje af in de laatste pluimen. Strenge vorst nog maar 1 nacht.
Het wordt echt wel koud vanaf zondag maar hoe koud en hoe lang is nog een ?.
De laatste pluimen zijn wel mooi. Voor de winterliefhebbers een flinke winterprik ( geen horror trouwens) en voor hen (ik) die snakken naar lente geeft de eind van de pluim hoop.

Tip van de dag. Geniet van het weer van nu. 100% zon, weinig wind, zeer aangenaam om buiten te zijn.


Koen-IJM

Spannende GFS 6 run. Lente komt na het weekend van 3/4 maart eventjes heel dichtbij maar daarna herpakt de kou zich. Waarde eraan hechten kunnen we natuurlijk niet maar grappig om te zien is het wel. Kou blijft i.i.g. erin zitten tot volgend weekend.

winter67

Heerlijke pluim van gfs kou lijkt toch te plakken volgende week zaterdag gewoon nog rond of onder 0. Daarna gewoon een afkoelende trend ten opzichtige vorige pluim

Johannes96

Citaat van: Global warming op do 22 feb 2018 - 10:56
Toch zijn de scherpe kantjes er een beetje af in de laatste pluimen. Strenge vorst nog maar 1 nacht.
Het wordt echt wel koud vanaf zondag maar hoe koud en hoe lang is nog een ?.
De laatste pluimen zijn wel mooi. Voor de winterliefhebbers een flinke winterprik ( geen horror trouwens) en voor hen (ik) die snakken naar lente geeft de eind van de pluim hoop.

Tip van de dag. Geniet van het weer van nu. 100% zon, weinig wind, zeer aangenaam om buiten te zijn.

Zwaar bewolkt hier en een klein beetje motsneeuw,niks geen zon! :P

Kermisspin

Hier inmiddels ook heule lichte sneeuwval. Er dwarrelen wat vlokken naar beneden. Mag geen naam hebben.

Van zon geen sprake. Zwaar bewolkt ;)
Volvo for life!

flyineddy

Hoogeveen meldt momenteel wat lichte (korrel-) sneeuw.
Daar mag het van mij voorlopig ook even bij blijven, want ik wil volgende week wel kunnen schaatsen. :)
Daarna mag er wel een flinke bak sneeuw vallen.  ::)

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Powered by EzPortal